Pasažerské lodě

Pod naší vlajkou (stejně jako ostatní čínské lodě s ohledem na mezinárodní situaci a nebezpečí plavby okolo Tajvanu) byly pro čínskou stranu přepraveny  3 pasažérské lodě, které ČLR potřebovala pro přepravu svých občanů z Indonesie:
1. v roce 1960 z  Evropy na DV
loď Slapy (I.), původní jméno Marianna, s kapacitou 472 pasažérů a 195 členů posádky. Loď    převzata v rumunské Constantzi, velitelem byl kapitán Horčic  a předána po dokování v Hogkongu.
2. v roce 1961 pouze mezi čínskými přístavy Tsingtao (na severu ve Žlutém moři)  a Tsamkong (na jihu v Jihočínském moři) dvě kombinované lodě pro přepravu pasažérů i nákladu
loď Odra, původně Peace No.25 (HO-PING-25) a
loď Labe  (I.), původně Friendship No.58.

    čs.vlajka       stavba
     
jméno druh od do dní rok místo země BRT DWT
Slapy I. pasaž. 20.7.1960 30.11.1960 133 1930 Belfast Irsko 14216  
Odra pas/kus 5.1.1961 19.1.1961 14 1958 Dairen Čína 5024 6117
Labe I. pas/kus 23.1.1961 4.2.1961 12 1959 Šanghaj Čína 4882 6675
celkem 3     159       24122 12792

Lodě byly přepraveny smíšenou posádkou pod čs.velením, při cestách v roce 1961 byly využity posádky čs.lodí, dlící v té době v čínských přístavech, které se po uskutečnění transportu vrátili opět na svou původní loď.
Výsledky nebyl zahrnuty do celkového hospodářského výsledku podniku, ale byly zúčtovány zvlášť, jako speciální záležitost.