Julius Fučík

Druhá poválečná loď byla zakoupena od francouzských majitelů Compagnie Fabre Marseile (stejní majitelé jako Baťovy lodi Morava) roku 1953. Jednalo se o parník (s  parní turbínou na mazut) s původním jménem Volta, který byl postaven roku 1949 ve Francii (La Seyne Mer), parní turbina pocházela z válečného plavidla, potopeného během druhé světové války (levotočivost působila problémy při manévrování), na moři měla značné výkyvy a to v krátkých intervalech, a byla naší první lodí s kvalitním radarem Kelvin&Hughes, vyrobeným v Anglii.. Posádka byla ubytována v moderních a pohodlných kajutách

Tato loď patřila ČLR a působila pod naší vlajkou jako  Julius Fučík

Na první plavbu se vydala loď J.Fučík) začátkem roku1954.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

10.02.54

 

délka

m

129,5

do

 

22.09.65

 

šířka

m

18,1

roků

 

11,6

 

ponor

m

7,4

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1947

 

druh

 

parní turbina

místo

 

La Ciotat

 

výrobce

 

 

země

 

Francie

 

KS

HP

6350,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

13,4

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

36,0

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

5082

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

7109

 

PH SC

mil.Kč

16,0

prostor

m3

11883

 

PH VRCV

mil.Kč

47,9

 

Loď vyplula pod velením kpt.Hakla, kterého později vystřídal kpt.Makový (pouze 2 cesty) a Cibík, od roku 1960 lodi veleli pouze čínští kapitáni. Loď byla provozována výhradně v dálně východní relaci mezi polskými přístavy Štětín a Gdynia, černomořskými Varna, Konstanca a Braila, středozemními Rijeka, Benátka  a Reni a dálněvýchodními Whampoa, Tsamkong, Kanton a Takubar (Čína) a Haiphong (Vietnam).

 

Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukazatel

jedn.

 

cesta

směr

od

 

do

odkud

kam

počet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

čas

dní

nejvíce

41

out

24.02.61

 

08.06.61

Rijeka

Whampoa

103

 

 

nejméně

29

in

28.03.59

 

11.04.59

Benátky

Izmail

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vzdálenost

mil

nejvíce

10

out

04.12.55

 

03.03.56

Gdynia

Whampoa

12925

 

 

nejméně

29

in

28.03.59

 

11.04.59

Benátky

Izmail

1628

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

přeprava

tun

nejvíce

10

out

04.12.55

 

03.03.56

Gdynia

Whampoa

11878

 

 

nejméně

61

out

17.04.65

 

17.06.65

Rijeka

Whampoa

4030

 

Z hlediska času byla nejdelší 41 out z Rijeky do Whampoa 103 dní v roce 1961, nejkratší pak, z hlediska vdálenosti nejdelěí 10 out z Gdynie do Whampoa 12925 mil v roce 1956, nejkaratší  29 in 1628 mil z Benátek do Izmailu v roce 1959. Nejvíce zboží 11878 tun bylo přepraveno na cestě 10 out z Gdynie do Whampoa v roce 1956, nejméně 4030 tun na cestě 61 out z Rijeky do Whampoa v roce 1965.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

      finanční výsledky

 

      návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

4

279

26

20

43

194

5,2

0,0

0,5

0,5

3,3

30,7

3,0

1955

5

325

31

32

55

318

5,8

0,2

0,9

1,1

6,8

14,6

5,5

1956

6

347

0

45

61

357

7,7

1,0

0,9

1,9

12,0

8,4

5,5

1957

6

256

84

36

47

259

9,7

0,7

0,9

1,5

9,6

10,4

5,5

1958

5

378

55

29

55

294

5,9

-1,0

0,9

-0,1

-0,9

*

5,5

1959

6

304

25

36

42

230

4,5

0,5

0,9

1,4

8,7

11,5

5,5

1960

7

387

22

42

57

309

4,8

0,5

0,9

1,4

8,8

11,3

5,5

1961

4

278

57

28

38

182

4,6

0,1

0,9

1,0

6,4

15,6

5,5

1962

5

275

118

29

44

204

4,0

-0,2

0,9

0,7

4,5

22,4

5,5

1963

5

303

31

36

40

234

4,4

1,2

0,9

2,1

13,2

7,6

5,5

1964

5

343

20

30

45

181

5,1

1,1

0,9

1,9

12,1

8,3

5,5

1965

5

279

19

23

45

178

5,4

1,4

0,7

2,1

13,1

7,6

4,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

63

3754

488

387

573

2941

67,1

5,7

9,9

15,6

8,1

12,3

5,2

 

Vzhledem k stáří a kvalitě technického vybavení byl provoz narušován opravami a dlouhým dokováním, podílem 11,5% mimoexploatačního času patřila k nejporuchovějším S vyjímkou roků 1958 a 1962 však vždy zisková s celkovým přínosem na úrovni pořizovací hodnoty s průměrnou návratností 8% ročně.

V roce 1965 byla předána čínskému partnerovi (COSCO), kde byla přejmenována na Fosah.