Lidice

druhá čínská loď, postavená (jako první novostavba) ve finském Turku (Shipyard Wärtsila) v roce 1954 (na tehdejší dobu velmi moderní loď s nástavbou rozdělenou na dvě části (v přední navifgační můstek a kormidelna, kabiny velitele a palubnách důstojníků, v zadní strojovna, kajuty strojních důstojníků a většiny mužstva, kuchyně a jídelna) s kvalitním a pohodlným interiérem a saunou,  jako naše první loď poháněná jednoduchým a spolehlivým vznětovým motorem, vybavená 30tunovým jeřáberm.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

14.11.54

 

délka

m

139,4

do

 

29.11.66

 

šířka

m

17,6

roků

 

12,0

 

ponor

m

7,9

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1954

 

druh

 

vznětový

místo

 

Turku

 

výrobce

 

MAN

země

 

Finsko

 

KS

HP

6300,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

15,1

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

22,4

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

5659

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

8500

 

PH SC

mil.Kč

25,0

prostor

m3

14120

 

PH VRCV

mil.Kč

74,9

 

Na první plavbu se vydala koncem roku 1954 s velitelem kpt.Freyem, kterého střídal kpt.Horčic a Makový, od konce roku 1959 velelo lodi 5 sovětských kapitánů a čs.kpt.Fojtů. Loď byla zpočátku provozována v dálěnvýchodní relaci mezi tradičními evropskými  a čínskými přístavy, od roku 1962 do 1964 uskutečnila po 10 cestách na Kubu a zpět .

 

Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

ukazatel

jedn.

 

cesta

směr

od

do

 

odkud

kam

počet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

čas

dní

nejvíce

68

out

7.2.65

11.6.65

 

Štětín

Dairen

124

 

 

nejméně

32

M

4.11.59

22.11.59

 

Pasuo

Tsingtao

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vzdálenost

mil

nejvíce

14

in

17.11.56

19.1.57

 

Tsamkong

Gdynia

14448

 

 

nejméně

32

M

4.11.59

22.11.59

 

Pasuo

Tsingtao

3188

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

přeprava

tun

nejvíce

30

in

6.6.59

28.8.59

 

Haiphong

Constantza

15199

 

 

nejméně

65

in

5.9.64

26.9.64

 

Havana

Štětín

2600

 

V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

      finanční výsledky

 

      návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

7

357

25

53

68

482

8,2

0,9

0,7

1,6

6,4

15,6

2,7

1956

6

352

0

50

60

414

9,2

3,3

1,4

4,7

18,8

5,3

5,5

1957

6

346

12

47

67

508

9,8

3,3

1,4

4,7

18,7

5,4

5,5

1958

7

353

0

53

63

456

8,9

2,4

1,4

3,8

15,3

6,5

5,5

1959

6

376

16

49

57

307

7,0

1,0

1,4

2,4

9,5

10,5

5,5

1960

6

356

13

45

58

395

6,0

1,0

1,4

2,4

9,6

10,4

5,5

1961

6

336

16

44

59

323

5,1

0,3

1,4

1,7

6,7

14,8

5,5

1962

5

353

28

32

48

254

5,4

1,2

1,4

2,5

10,2

9,8

5,5

1963

9

367

18

56

53

312

11,9

7,5

1,4

8,8

35,4

2,8

5,5

1964

8

344

4

39

46

206

9,2

6,5

1,4

7,9

31,5

3,2

5,5

1965

4

341

16

35

42

281

4,3

-0,2

1,4

1,2

4,6

21,6

5,5

1966

5

358

11

38

50

354

5,2

0,2

1,4

1,6

6,3

15,9

5,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75

4239

159

541

669

4294

90,2

27,4

15,8

43,2

14,4

6,9

5,3

 

Výsledky kubánských cest jsou  jsou i neúspěšnějšími z hlediska dosaženého zisku i návratnosti pořizovací hodnoty (v letech 1963  1964), jediným ztrátovým rokem je rok 1965. Celkový přínos z provozu je o 76% vyšší než pořizovací hodnota což představuje návratnost 14,7% za rok.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 76 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 23.2.1967 čínskému partnerovi (COSCO).