Dukla

třetí čínská loď postavená ve spolupráci s čínským rejdařem China Ocean Shipping Agency (COSA) v NDR v loděnici Warnowerft ve Warnemünde (první naše loď vybavená 2 chladícími boxy, čtyřmi vznětovými motory SKL pohánějícími přes převodovku dva lodní šrouby (což mělo vliv na ztížené manévrování), s nástavbou umístěnou v přední části trupu, s velmi pohodlným interiérem (ale s nedostatečnou klimatizací), s kajutami pro 12 cestujících, vybavení představující první krok k automatizaci však bylo značně poruchové.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

19.03.58

 

délka

m

157,6

do

 

07.08.65

 

šířka

m

20,0

roků

 

7,4

 

ponor

m

8,4

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1958

 

druh

 

vznětový

místo

 

Warnemünde

 

výrobce

 

Halberst.

země

 

NDR

 

KS

HP

7200,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

15,0

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

26,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

6508

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

10070

 

PH SC

mil.Kč

22,8

prostor

m3

16707

 

PH VRCV

mil.Kč

68,4

 

Provoz výhradně v dálněvýchodní relaci mezi baltskými, černomořskými a středozemními přístavy v Evropě a indickými, vietnamskými a čínskými přístavy na opačném konci. Prvním 4 cestám velel kpt.Klos, dále se vystřídalo 5 pouze čínských kapitánů.

 

Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukazatel

jedn.

 

cesta

směr

od

 

do

odkud

kam

počet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

čas

dní

nejvíce

18

in

12.03.62

 

06.07.62

Hongkong

Varna

116

 

 

nejméně

28

in

17.08.64

 

06.10.64

Haiphong

Gdynia

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vzdálenost

mil

nejvíce

25

out

14.12.63

 

15.03.64

Rijeka

Whampoa

14140

 

 

nejméně

24

in

04.10.63

 

14.12.63

Whampoa

Rijeka

8086

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

přeprava

tun

nejvíce

14

in

08.05.61

 

29.06.61

Whampoa

Rijeka

9884

 

 

nejméně

19

out

06.07.62

 

23.10.62

Varna

Haiphong

5548

 

V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

finanční výsledky

 

návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1958

3

204

43

27

36

274

5,4

0,6

0,9

1,6

6,9

14,5

4,0

1959

3

240

75

25

35

251

4,9

-0,2

1,3

1,0

4,6

21,8

5,5

1960

5

391

61

47

51

409

6,4

0,9

1,3

2,2

9,6

10,4

5,5

1961

5

334

4

46

49

381

5,4

1,1

1,3

2,4

10,5

9,5

5,5

1962

3

313

13

24

29

174

4,0

0,5

1,3

1,8

7,9

12,7

5,5

1963

5

367

50

41

51

362

7,2

2,7

1,3

3,9

17,3

5,8

5,5

1964

4

297

54

42

73

733

5,5

1,1

1,3

2,3

10,2

9,8

5,5

1965

3

252

0

32

46

291

5,1

2,1

0,8

2,9

12,5

8,0

3,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

2398

300

283

370

2875

44,1

8,9

9,2

18,1

9,9

10,1

5,0

 

Jediným ztrátovým rokem byl 1959, zisk v ostatních letech upravil celkovou návratnost pořizovací hodnoty na 9.9%. Loď měla časté výpadky a dlouhé časy dokování, podílem 11,1% mimoexploatačního času patřila k nejporuchovějším.

V roce 1965 byla předána čínskému partnerovi (COSCO), kde byla přejmenována na Hang-zhou.