čtvrtá čínská loď (první naše loď vybavená
klimatizací, s elegantní aerodynamickou linií). postavená v Pule
(Jugoslávie) roku 1958 ve spolupráci s čínským rejdařem China Ocean
Shipping Agency (COSA).
v provozu |
|
|
|
rozměry |
|
|
od |
|
08.11.58 |
|
délka |
m |
148,4 |
do |
|
30.12.66 |
|
šířka |
m |
18,9 |
roků |
|
8,1 |
|
ponor |
m |
9,0 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1958 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Pula |
|
výrobce |
|
B&W |
země |
|
Jugo |
|
KS |
HP |
6250,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,3 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
22,2 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
9313 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
12540 |
|
PH SC |
mil.Kč |
20,9 |
prostor |
m3 |
26373 |
|
PH VRCV |
mil.Kč |
62,6 |
Provoz v dálněvýchodní relaci, vedle tradičních evropských přístavů najížděn zejména v posledních dvou letech provozu často albánský Durres, v roce 1961 jedna cesta též z australského Freemantlu. Na prvních dvou cestách velel kpt.Frey, poté se na lodi vystřídali čtyři sovětští a dva čeští kapitáni (Klos a Fojtů)
Maxima a minima byla dosažena na těchto
cestách: |
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukazatel |
jedn. |
|
cesta |
směr |
od |
|
do |
odkud |
kam |
počet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čas |
dní |
nejvíce |
22 |
out |
21.02.63 |
|
28.06.63 |
Varna |
Haiphong |
127 |
|
|
nejméně |
8 |
M |
28.03.60 |
|
17.04.60 |
Pasuo |
Dairen |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vzdálenost |
mil |
nejvíce |
28 |
out |
10.12.63 |
|
27.03.64 |
Haiphong |
Rijeka |
14347 |
|
|
nejméně |
8 |
M |
28.03.60 |
|
17.04.60 |
Pasuo |
Dairen |
3421 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
přeprava |
tun |
nejvíce |
28 |
out |
10.12.63 |
|
27.03.64 |
Haiphong |
Rijeka |
14697 |
|
|
nejméně |
22 |
out |
21.02.63 |
|
28.06.63 |
Varna |
Haiphong |
7507 |
V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
|
návratnost |
odp. | ||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
6 |
376 |
40 |
72 |
56 |
570 |
6,9 |
1,3 |
1,1 |
2,4 |
11,6 |
8,7 |
5,5 |
1960 |
5 |
331 |
35 |
56 |
47 |
457 |
6,2 |
2,2 |
1,1 |
3,3 |
15,9 |
6,3 |
5,5 |
1961 |
4 |
338 |
16 |
38 |
42 |
322 |
4,6 |
0,3 |
1,1 |
1,4 |
6,9 |
14,4 |
5,5 |
1962 |
5 |
314 |
18 |
52 |
43 |
384 |
4,3 |
1,5 |
1,1 |
2,7 |
12,8 |
7,8 |
5,5 |
1963 |
4 |
368 |
24 |
40 |
40 |
341 |
5,1 |
1,3 |
1,1 |
2,4 |
11,5 |
8,7 |
5,5 |
1964 |
4 |
356 |
10 |
50 |
28 |
215 |
7,0 |
2,1 |
1,1 |
3,2 |
15,4 |
6,5 |
5,5 |
1965 |
4 |
335 |
0 |
37 |
43 |
345 |
6,1 |
2,0 |
1,1 |
3,2 |
15,3 |
6,5 |
5,5 |
1966 |
5 |
397 |
16 |
62 |
53 |
544 |
9,5 |
3,5 |
1,1 |
4,6 |
22,3 |
4,5 |
5,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
37 |
2815 |
159 |
408 |
353 |
3179 |
49,8 |
14,1 |
9,2 |
23,3 |
14,0 |
7,2 |
5,5 |
Výsledky všech
roků ziskové, přínos vyšší než pořizovací hodnota o
Do výsledků není započítána poslední exportní cesta
38 out na DV, kde byla v Dairenu předána 21.3.1967 čínskému partnerovi
(COSCO).