Mír I.

čtvrtá čínská loď (první naše loď vybavená klimatizací, s elegantní aerodynamickou linií). postavená v Pule (Jugoslávie) roku 1958 ve spolupráci s čínským rejdařem China Ocean Shipping Agency (COSA).

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

08.11.58

 

délka

m

148,4

do

 

30.12.66

 

šířka

m

18,9

roků

 

8,1

 

ponor

m

9,0

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1958

 

druh

 

vznětový

místo

 

Pula

 

výrobce

 

B&W

země

 

Jugo

 

KS

HP

6250,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

14,3

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

22,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

9313

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

12540

 

PH SC

mil.Kč

20,9

prostor

m3

26373

 

PH VRCV

mil.Kč

62,6

 

Provoz v dálněvýchodní relaci, vedle tradičních evropských přístavů najížděn zejména v posledních dvou letech provozu často albánský Durres, v roce 1961 jedna cesta též z australského Freemantlu. Na prvních dvou cestách velel kpt.Frey, poté se na lodi vystřídali čtyři sovětští a dva čeští kapitáni (Klos a Fojtů)

 

Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukazatel

jedn.

 

cesta

směr

od

 

do

odkud

kam

počet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

čas

dní

nejvíce

22

out

21.02.63

 

28.06.63

Varna

Haiphong

127

 

 

nejméně

8

M

28.03.60

 

17.04.60

Pasuo

Dairen

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vzdálenost

mil

nejvíce

28

out

10.12.63

 

27.03.64

Haiphong

Rijeka

14347

 

 

nejméně

8

M

28.03.60

 

17.04.60

Pasuo

Dairen

3421

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

přeprava

tun

nejvíce

28

out

10.12.63

 

27.03.64

Haiphong

Rijeka

14697

 

 

nejméně

22

out

21.02.63

 

28.06.63

Varna

Haiphong

7507

 

V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

finanční výsledky

 

návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

6

376

40

72

56

570

6,9

1,3

1,1

2,4

11,6

8,7

5,5

1960

5

331

35

56

47

457

6,2

2,2

1,1

3,3

15,9

6,3

5,5

1961

4

338

16

38

42

322

4,6

0,3

1,1

1,4

6,9

14,4

5,5

1962

5

314

18

52

43

384

4,3

1,5

1,1

2,7

12,8

7,8

5,5

1963

4

368

24

40

40

341

5,1

1,3

1,1

2,4

11,5

8,7

5,5

1964

4

356

10

50

28

215

7,0

2,1

1,1

3,2

15,4

6,5

5,5

1965

4

335

0

37

43

345

6,1

2,0

1,1

3,2

15,3

6,5

5,5

1966

5

397

16

62

53

544

9,5

3,5

1,1

4,6

22,3

4,5

5,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37

2815

159

408

353

3179

49,8

14,1

9,2

23,3

14,0

7,2

5,5

 

Výsledky všech roků ziskové, přínos vyšší než pořizovací hodnota o 2,4 mil.Kč a průměrná roční návratnost pořizovací hodnoty činila 14%.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 38 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 21.3.1967 čínskému partnerovi (COSCO).