pátá čínská a dosud jediná loď v naší flotě pro přepravu tekutého substrátu, postavená v roce 1959 v Shipyard Ulanik (původní jméno Istina) v jugoslávské Pule, (motorový tanker moderně vybavený včetně klimatizace, palubní mechanismy byly z bezpečnostních důvodů poháněny párou)
v provozu |
|
|
|
rozměry |
|
|
od |
|
13.04.59 |
|
délka |
m |
170,7 |
do |
|
30.05.65 |
|
šířka |
m |
17,7 |
roků |
|
6,1 |
|
ponor |
m |
9,0 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1959 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Pula |
|
výrobce |
|
B&W |
země |
|
Jugo |
|
KS |
HP |
8750,0 |
druh |
|
tanker |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,3 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
26,2 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
13339 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
20195 |
|
PH SC |
mil.Kč |
30,5 |
prostor |
m3 |
37776 |
|
PH VRCV |
mil.Kč |
91,6 |
Loď provozována převážně v dálněvýchodní relaci a přepravovala ropu (příp. ropné výrobky) z oblasti Černého moře (rumunská Konstanca a sovětské Tuapse) do Číny (Whampoa, Tsamkong), většinou při zpáteční cestě v balastu (prázdná), později i mezicesty s nákladem, v posledním období operovala v evropských přístavech. Velitelem na prvních cestách kpt.Horčic, střídaný kpt.Makovým, dvěma sověty a pěti Číňany .
Maxima a minima byla dosažena na těchto
cestách: |
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukazatel |
jedn. |
|
cesta |
směr |
od |
|
do |
odkud |
kam |
počet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čas |
dní |
nejvíce |
3 |
R |
15.08.59 |
|
11.11.59 |
Konstantza |
Tsamkong |
88 |
|
|
nejméně |
33 |
M |
05.11.64 |
|
09.11.64 |
Brunsbütel |
Bremen |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vzdálenost |
mil |
nejvíce |
3 |
R |
15.08.59 |
|
11.11.59 |
Konstantza |
Tsamkong |
18471 |
|
|
nejméně |
33 |
M |
05.11.64 |
|
09.11.64 |
Brunsbütel |
Bremen |
63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
přeprava |
tun |
nejvíce |
12 |
R |
17.03.61 |
|
16.05.61 |
Konstantza |
Tsamkong |
19739 |
|
|
nejméně |
31 |
in |
14.08.64 |
|
06.10.64 |
Oděsa |
Dunkirk |
15371 |
V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
|
návratnost |
odp. | ||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
3 |
198 |
51 |
72 |
53 |
502 |
4,3 |
0,3 |
1,2 |
1,5 |
4,8 |
20,8 |
3,9 |
1960 |
6 |
325 |
37 |
108 |
85 |
810 |
7,5 |
0,6 |
1,7 |
2,3 |
7,4 |
13,5 |
5,5 |
1961 |
6 |
320 |
59 |
115 |
84 |
830 |
7,2 |
1,3 |
1,7 |
3,0 |
9,9 |
10,1 |
5,5 |
1962 |
6 |
282 |
80 |
94 |
68 |
684 |
5,7 |
-0,4 |
1,7 |
1,3 |
4,3 |
23,4 |
5,5 |
1963 |
5 |
289 |
59 |
96 |
78 |
738 |
6,6 |
1,6 |
1,7 |
3,3 |
10,7 |
9,3 |
5,5 |
1964 |
9 |
346 |
41 |
163 |
84 |
794 |
6,3 |
0,7 |
1,7 |
2,4 |
7,9 |
12,6 |
5,5 |
1965 |
5 |
139 |
13 |
95 |
23 |
267 |
2,3 |
-0,1 |
0,7 |
0,6 |
2,1 |
48,4 |
2,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
1899 |
340 |
743 |
475 |
4624 |
39,8 |
4,1 |
10,2 |
14,3 |
6,7 |
14,9 |
4,8 |
Celkový přínos
necelá polovina pořizovací ceny, 2 roky ztrátové (
Loď předána čínské straně (COSCO) po skončení cesty 40 out v Tsamkongu, nové jméno Chun-chu.