Orlík I.

poslední, v pořadí již sedmá čínská loď (původně loď Ho-ping postavená v Gdaňsku roku 1958 (typ Novotko), provozovaná v Chipolbroku jako  Frederik Chopin, (nákladové prostory se zakrývaly pontony, které se však v praxi neosvědčily), vůbec nejrychlejší loď floty 15,5 uzle – motor Fiat 8000 KS s vysokou spotřebou  31 tun/den, s kajutami pro 12 cestujících)

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

26.04.60

 

délka

m

146,5

provoz

 

03.11.66

 

šířka

m

19,4

roků

 

6,5

 

ponor

m

8,4

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1958

 

druh

 

vznětový

místo

 

Gdaňsk

 

výrobce

 

Fiat

země

 

Polsko

 

KS

HP

8000,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

15,5

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

31,0

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

6785

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

10350

 

PH SC

mil.Kč

20,7

prostor

m3

19202

 

PH VRCV

mil.Kč

62,1

 

Provoz v dálněvýchodní relaci, ale podívala se i do Australie a na Kubu. Velení z počátku Číňané, poté kpt.Frey, Sovět a 2 čeští Novotný a Trnka.

 

Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukazatel

jedn.

 

cesta

směr

od

 

do

 

odkud

kam

počet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

čas

dní

nejvíce

4

out

25.11.60

 

20.03.61

 

Rijeka

Whampoa

115

 

 

nejméně

17

in

21.12.63

 

31.01.64

 

Matanzas

Casablanca

41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vzdálenost

mil

nejvíce

16

M

14.10.63

 

21.12.63

 

Haiphong

Matanzas

13466

 

 

nejméně

18

in

31.01.64

 

18.03.64

 

Casablanca

Hamburg

1675

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

přeprava

tun

nejvíce

11

in

26.07.62

 

30.09.62

 

Whampoa

Gdynia

10900

 

 

nejméně

8

out

11.10.61

 

02.02.62

 

Terst

Whampoa

6463

 

V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

finanční výsledky

 

návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

3

210

3

27

28

228

4,7

1,6

0,8

2,4

11,5

8,7

3,7

1961

4

280

41

37

39

228

4,2

0,7

1,1

1,9

9,0

11,1

5,5

1962

5

434

0

41

52

345

9,5

3,1

1,1

4,3

20,6

4,9

5,5

1963

4

250

117

36

40

319

8,2

1,3

1,1

2,4

11,7

8,6

5,5

1964

6

332

30

56

50

379

9,4

0,4

1,1

1,6

7,6

13,2

5,5

1965

4

347

22

35

44

331

7,2

1,6

1,1

2,8

13,3

7,5

5,5

1966

4

315

2

35

41

345

6,4

2,6

1,1

3,7

18,0

5,6

5,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

2168

215

268

295

2174

49,6

11,4

7,6

19,0

13,1

7,6

5,2

 

Výsledek vždy aktivní, přínos uhradil téměř pořizovací hodnotu při průměrné návratnosti 13,1%. Mimoexploatační čas 9% především v důsledku dlouhého dokování v roce 1963.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 31 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 17.1.1967 čínskému partnerovi (COSCO).