Republika II.

Loď pro přepravu kusového i hromadného zboží, s hnací jednotkou i celou nástavbou na zádi, dodatečně vybavená vlastním překládacím zařízením - jeřáby MAN, s podélně rozdělenými jícny nákladových prostorů (osvědčily se pro přepravu kusového i sypkého nákladu), poprvé s motorem švýcarské firmy Sulzer , vyráběným v licenci v Polsku, postavená v polském Štětíně)

 

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

09.03.64

 

délka

m

156,4

provoz

 

06.04.73

 

šířka

m

20,4

roků

 

9,1

 

ponor

m

8,9

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1964

 

druh

 

vznětový

místo

 

Štětín

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Polsko

 

KS

HP

6500,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

14,2

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

22,5

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

10897

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

13928

 

PH SC

mil.Kč

29,0

prostor

m3

20417

 

PH VRCV

mil.Kč

67,8

 

Provoz v relacích na DV, na Kubu a do Iráku, podle potřeby a dostatku vhodného zboží k přepravě.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

  návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1964

7

246

47

82

49

302

17,5

5,4

3,1

8,5

12,6

7,9

4,6

1965

8

298

48

82

49

414

31,4

18,1

3,7

21,8

32,1

3,1

5,5

1966

7

339

38

82

42

383

18,7

3,8

3,7

7,6

11,2

9,0

5,5

1967

6

326

5

70

63

553

20,2

7,3

3,7

11,0

16,2

6,2

5,5

1968

6

361

17

77

66

550

20,2

6,6

3,7

10,3

15,2

6,6

5,5

1969

6

355

14

47

62

248

29,9

13,7

5,4

19,1

28,2

3,6

8,0

1970

6

347

4

72

60

400

31,4

13,8

5,4

19,3

28,4

3,5

8,0

1971

5

362

45

63

74

686

28,5

5,9

5,4

11,3

16,7

6,0

8,0

1972

5

350

16

61

63

598

18,4

1,0

5,4

6,4

9,5

10,6

8,0

1973

2

96

7

26

24

213

6,7

1,6

1,6

3,1

4,6

21,6

2,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

58

3080

241

662

552

4347

222,9

77,2

41,2

118,4

17,5

5,7

6,1

 

Výsledky ve všech letech aktivní do roku 1968 těžiště v kubánské relaci, poté v relaci do Iráku. Za 9 let provozu se pořizovací cena vrátila téměř dvakrát, návratnost nadprůměrná, nejvyšší u exportních cest do Iráku.

 

Loď byla prodána do dalšího provozu (ve švédské Landskroně přes zpostředkovatele Sven AB Salen Stockholm a H.C.Röver Hamburk liberijské firmě Ebro Trading, kde plula pod novým jménem Cape Blanc) za 52,3 mil.Kč, v době prodeje byla zůstatková cena lodi 26,6 mil.Kč, takže čistý zisk z prodeje lodi činil 27,3 mil.Kč a celkový přínos z provozu i prodeje tak přesáhl dvojnásobek pořizovací hodnoty.