Brno

Sesterská loď předchozí Republiky II, již s jeřáby polské výroby, se silnějším motorem, rovněž ze štětínské loděnice v Polsku.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

04.07.65

 

délka

m

156,6

provoz

 

29.09.81

 

šířka

m

20,4

roků

 

16,2

 

ponor

m

9,5

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

stavba

 

1965

 

druh

 

vznětový

místo

 

Štětín

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Polsko

 

KS

HP

7200,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

14,2

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

25,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

10843

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

15250

 

PH pův.

mil.Kč

63,7

prostor

m3

20417

 

PH upr.

mil.Kč

55,3

 

V roce 1977 bylo provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje relativní ukazatele návratnosti v jednotlivých letech).

 

Obdobný provoz jako RE II. v relacích na DV, na Kubu a do Iráku, podle potřeby a dostatku vhodného zboží k přepravě.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

   návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

5

156

1

43

29

197

11,5

5,6

1,8

7,3

11,5

8,7

2,8

1966

10

337

42

110

51

462

27,4

13,4

3,5

16,9

26,6

3,8

5,5

1967

7

311

11

67

55

522

24,6

12,4

3,5

15,9

24,9

4,0

5,5

1968

8

348

7

69

62

500

45,0

31,0

3,5

34,5

54,1

1,8

5,5

1969

7

413

7

60

81

597

44,2

23,6

5,1

28,8

45,1

2,2

8,0

1970

6

344

5

72

67

650

26,2

8,8

5,1

13,9

21,8

4,6

8,0

1971

6

351

23

64

64

607

32,7

8,8

5,1

13,9

21,8

4,6

8,0

1972

6

327

48

66

70

734

25,6

6,3

5,1

11,5

18,0

5,6

8,0

1973

5

307

22

66

57

704

29,2

9,0

5,3

14,3

22,4

4,5

8,3

1974

4

378

17

55

52

568

39,3

9,3

5,3

14,6

23,0

4,4

8,3

1975

4

339

30

54

42

485

75,0

42,7

5,4

48,1

75,5

1,3

8,4

1976

3

293

16

32

23

255

38,0

13,5

3,6

17,1

26,9

3,7

5,7

1977

5

357

29

61

53

566

32,4

6,8

3,0

9,8

17,7

5,6

5,3

1978

6

388

15

66

54

502

41,6

7,8

3,0

10,8

19,5

5,1

5,4

1979

3

239

8

38

31

277

25,9

6,0

2,0

8,1

14,6

6,9

3,7

1980

6

415

36

71

49

471

50,2

8,1

4,6

12,7

23,0

4,4

8,3

1981

5

286

19

68

41

409

27,4

9,5

0,0

9,5

17,3

5,8

0,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

96

5589

337

1062

882

8506

596,1

222,7

64,9

287,6

27,6

3,6

6,2

 

Ve všech letech zisková, přínos čtyřnásobek pořizovací hodnoty, návratnost nadprůměrná, zejména v letech 1968, 1969 a především 1975, vždy díky exportním cestám do Iráku.

 

Loď byla prodána do dalšího provozu (řeckému rejdaři Ulyssus Shipping, kde plula pod novým jménem) za 40,3 mil.Kč, v době prodeje byla zůstatková cena lodi již nulová, takže čistý zisk z prodeje lodi činil 40,1 mil.Kč a celkový přínos z provozu i prodeje tak přesáhl pětinásobek pořizovací hodnoty