Je první ze série lodí liniového typu o nosnosti 6 tis.DWT,
10 loď série B/455, která byla již v takovém stadiu rozestavěnosti, že byla
převzata a uvedena do provozu prakticky bez jakýchkoli úprav a změn a necelé tři
měsíce po schválení nákupu a podepsání kontraktu. Loď byla určena
k zajištění rozvinuté výměny zboží mezi Československem a Kubou.
v provozu |
|
|
rozměry |
| ||
od |
|
22.12.67 |
|
délka |
m |
124,0 |
provoz |
|
05.03.90 |
|
šířka |
m |
17,0 |
roků |
|
22,2 |
|
ponor |
m |
6,9 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1967 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Štětín |
|
výrobce |
|
Sulzer |
země |
|
Polsko |
|
KS |
HP |
5500,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,5 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
17,3 |
parametry |
|
|
|
|
| |
tonáž |
BRT |
5517 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
6005 |
|
PH pův. |
mil.Kč |
39,3 |
prostor |
m3 |
9701 |
|
PH upr. |
mil.Kč |
35,6 |
V roce
1977 bylo provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje relativní
ukazatele návratnosti v jednotlivých letech).
Motor byl : původně stavěn pro spotřebu lehkého paliva a
teprve v roce 1977 přebudován na levnější těžké palivo. Loď měla původně i
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
návratnost |
odp. | |||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1968 |
9 |
306 |
32 |
33 |
49 |
124 |
19,2 |
10,7 |
2,2 |
12,8 |
32,7 |
3,1 |
5,5 |
1969 |
9 |
387 |
8 |
37 |
51 |
193 |
21,3 |
9,2 |
3,2 |
12,4 |
31,6 |
3,2 |
8,1 |
1970 |
9 |
327 |
14 |
37 |
48 |
208 |
21,3 |
10,4 |
3,2 |
13,6 |
34,6 |
2,9 |
8,1 |
1971 |
8 |
344 |
16 |
37 |
44 |
192 |
17,7 |
5,3 |
3,2 |
8,5 |
21,7 |
4,6 |
8,1 |
1972 |
9 |
367 |
19 |
41 |
49 |
218 |
18,1 |
4,3 |
3,2 |
7,4 |
19,0 |
5,3 |
8,1 |
1973 |
8 |
360 |
2 |
37 |
57 |
256 |
29,1 |
13,5 |
3,2 |
16,7 |
42,5 |
2,4 |
8,1 |
1974 |
7 |
330 |
20 |
31 |
45 |
171 |
29,0 |
13,9 |
3,2 |
17,1 |
43,5 |
2,3 |
8,1 |
1975 |
6 |
350 |
36 |
23 |
44 |
158 |
33,2 |
10,8 |
3,4 |
14,2 |
36,1 |
2,8 |
8,6 |
1976 |
6 |
329 |
1 |
28 |
34 |
155 |
19,4 |
2,9 |
2,2 |
5,1 |
12,9 |
7,7 |
5,6 |
1977 |
7 |
315 |
58 |
26 |
44 |
145 |
21,3 |
4,4 |
1,8 |
6,2 |
17,5 |
5,7 |
5,2 |
1978 |
7 |
397 |
2 |
24 |
50 |
159 |
34,9 |
12,8 |
1,9 |
14,7 |
41,2 |
2,4 |
5,2 |
1979 |
7 |
285 |
9 |
21 |
34 |
115 |
22,1 |
4,1 |
1,5 |
5,6 |
15,8 |
6,3 |
4,2 |
1980 |
7 |
379 |
24 |
30 |
50 |
175 |
39,1 |
12,3 |
2,1 |
14,4 |
40,3 |
2,5 |
5,8 |
1981 |
6 |
358 |
16 |
26 |
57 |
187 |
40,3 |
12,7 |
2,0 |
14,7 |
41,3 |
2,4 |
5,5 |
1982 |
10 |
374 |
1 |
35 |
53 |
161 |
35,1 |
10,2 |
2,0 |
12,2 |
34,2 |
2,9 |
5,6 |
1983 |
8 |
375 |
0 |
38 |
59 |
222 |
22,5 |
-0,4 |
1,8 |
1,4 |
3,9 |
25,4 |
5,0 |
1984 |
10 |
337 |
25 |
34 |
38 |
110 |
30,3 |
3,8 |
0,2 |
4,0 |
11,2 |
8,9 |
0,5 |
1985 |
11 |
327 |
45 |
24 |
29 |
48 |
41,3 |
14,7 |
0,0 |
14,7 |
41,4 |
2,4 |
0,1 |
1986 |
18 |
362 |
1 |
33 |
41 |
47 |
31,0 |
12,3 |
0,0 |
12,4 |
34,7 |
2,9 |
0,1 |
1987 |
11 |
358 |
1 |
32 |
52 |
92 |
29,4 |
12,6 |
0,0 |
12,6 |
35,4 |
2,8 |
0,0 |
1988 |
10 |
322 |
18 |
41 |
46 |
91 |
33,8 |
10,9 |
0,0 |
10,9 |
30,6 |
3,3 |
0,0 |
1989 |
10 |
394 |
0 |
45 |
55 |
183 |
28,3 |
6,4 |
0,0 |
6,4 |
17,9 |
5,6 |
0,0 |
1990 |
3 |
70 |
0 |
14 |
12 |
22 |
8,0 |
2,0 |
0,0 |
2,0 |
5,6 |
17,8 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
196 |
7752 |
349 |
727 |
1041 |
3432 |
625,8 |
199,9 |
40,0 |
239,9 |
28,2 |
3,6 |
4,7 |
První stovku cest ukončila loď BLANÍK v lednu.1981 okružní
cestou s nákladem kusového zboží z Rostocku do Havany a s nákladem niklové rudy
z Nicara a měděného koncentrátu ze Santiaga do Štětína (s bunkrováním v
sovětském přístavu Ventspils). Na své sté cestě si tak loď zopakovala relaci,
která je spojena s jejími úspěšnými začátky.
Lodě liniového typu této velikosti se zpravidla nehonosí
množstvím, nýbrž kvalitou přepraveného zboží.
Z hlediska přepraveného množství zboží
- prvních sto tisíc tun přepravila loď v roce 1970 (cesta
- druhou stovku dovršila ,v roce 1973 (
- třetí stihla v roce 1976 (71 out),
- čtvrtou dokončila v roce 1980 (99R)..
- pátou převezla v roce 1983
- šestou v roce 1987
--sedmou v roce 1989
- nejvíce zboží na jedné cestě přepravila Ioď již v roce
1969 na cestě
- nejméně pak 502 tun speciálního nákladu na cestě 88 out v
roce 1979 z Ploče do Tripoli a Latakie.
Z hlediska času
- nejkratší cestou byla exportní cesta 89 roce 1979
s přepravou speciálního zboží z Ploče ,do Latakie za 10 dní,
- nejdelší cesta 93 out trvající 102 dny pak byla s nákladem
železa a drobnice z Hamburku a Gdaňsku do indických přístavů Bombay, Chalna a
Kalkuta.
Půl miliónu mil ujela v roce 1978, celý milion dovršila
v roce 1989
Jubilejní 5000. den v exploataci pak Blaník oslavil na
cestě
Jak již bylo řečeno, loď o nosnosti. šest tisíc DWT
liniového typu se přes dlouhodobý provoz nemůže příliš chlubit kvantitativními
ukazateli přepravy zboží v tunách či ujetou vzdáleností v.:mílích. ale její
ozdobou jsou hospodářské výsledky.
Ve všech letech skončil provoz se ziskem a loď se za dobu
provozu nejen plně zaplatila, ale vyprodukovaný zisk a odpisy představují šest
dalších lodí této pořizovací hodnoty: Celkový přínos % pořizovací hodnoty je po
Jiskře nejlepší ze .všech provozovaných lodí, rovněž průměrná roční úhrada a
průměrná návratnost v letech ji řadí k nejefektivnějším lodím naší floty (třetí
po Jiskře a těsně za Krivání). Rok 1974 byl nejúspěšnější: za jediný rok byla
pořizovací hodnota uhrazena ze 43,5%, což představuje průměrnou návratnost 2,3
roku (kromě toho ještě pětkrát v jednom roce přes 40%).
Loď byla prodána (plně odepsaná) za