KRIVÁŇ
byla čtvrtou lodí série B-455, postavenou loděnicí A. Warskiego ve Štětíně pro
ČNP. Stavba lodi byla započata položením kýlu dne 4. 6. 1970.
Stejně jako
sesterské lodě této velikosti byla provozována v různých relacích, ale
nejlepších výsledků dosahovala při přepravě kusového zboží v exportu (pro něž
měla jako liniová loď univerzálního typu nejlepší předpoklady na Kubu, do Indie
a v levantské relaci, úspěšné byly i cesty v časovém nájmu na cizí
účet.
v provozu |
|
|
|
rozměry |
|
|
od |
|
05.09.70 |
|
délka |
m |
124,0 |
provoz |
|
02.06.87 |
|
šířka |
m |
17,0 |
roků |
|
16,7 |
|
ponor |
m |
6,9 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1970 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Štětín |
|
výrobce |
|
Sulzer |
země |
|
Polsko |
|
KS |
HP |
5500,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,9 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
18,0 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
5313 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
5923 |
|
PH pův. |
mil.Kč |
43,4 |
prostor |
m3 |
9699 |
|
PH upr. |
mil.Kč |
34,5 |
Oproti
lodi Blaník byly realizovány
obdobné změny jako u předchozí Radhoště a Sitna.
V roce
1977 bylo provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje relativní
ukazatele návratnosti v jednotlivých letech).
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
návratnost |
odp. | |||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
3 |
96 |
1 |
16 |
18 |
70 |
3,4 |
1,0 |
1,1 |
2,1 |
4,8 |
20,7 |
2,5 |
1971 |
7 |
350 |
28 |
40 |
55 |
198 |
14,7 |
4,2 |
3,5 |
7,7 |
17,7 |
5,7 |
8,0 |
1972 |
6 |
362 |
2 |
26 |
79 |
312 |
17,9 |
0,3 |
3,5 |
3,8 |
8,7 |
11,5 |
8,0 |
1973 |
5 |
280 |
22 |
21 |
62 |
246 |
19,9 |
6,9 |
3,5 |
10,4 |
24,0 |
4,2 |
8,0 |
1974 |
6 |
393 |
19 |
27 |
76 |
319 |
46,0 |
21,9 |
3,5 |
25,3 |
58,4 |
1,7 |
8,0 |
1975 |
6 |
341 |
24 |
20 |
66 |
196 |
44,8 |
18,9 |
3,5 |
22,3 |
51,5 |
1,9 |
8,0 |
1976 |
8 |
356 |
0 |
38 |
52 |
182 |
32,8 |
10,1 |
3,5 |
13,6 |
31,3 |
3,2 |
8,0 |
1977 |
5 |
342 |
13 |
22 |
49 |
172 |
21,3 |
3,6 |
2,4 |
6,1 |
17,6 |
5,7 |
7,1 |
1978 |
9 |
397 |
1 |
28 |
52 |
121 |
25,7 |
5,2 |
1,8 |
7,0 |
20,3 |
4,9 |
5,2 |
1979 |
5 |
338 |
21 |
14 |
41 |
113 |
28,9 |
8,7 |
1,8 |
10,5 |
30,5 |
3,3 |
5,2 |
1980 |
7 |
345 |
1 |
34 |
42 |
163 |
28,2 |
1,5 |
2,0 |
3,4 |
10,0 |
10,0 |
5,7 |
1981 |
7 |
346 |
49 |
22 |
15 |
39 |
41,0 |
22,7 |
2,0 |
24,7 |
71,5 |
1,4 |
5,8 |
1982 |
13 |
362 |
5 |
41 |
46 |
109 |
45,0 |
17,8 |
1,9 |
19,7 |
57,0 |
1,8 |
5,4 |
1983 |
6 |
315 |
14 |
25 |
40 |
166 |
24,8 |
1,1 |
1,7 |
2,8 |
8,2 |
12,2 |
4,9 |
1984 |
11 |
403 |
0 |
32 |
31 |
103 |
38,3 |
13,3 |
2,1 |
15,3 |
44,5 |
2,2 |
6,1 |
1985 |
16 |
333 |
35 |
45 |
27 |
74 |
38,8 |
10,1 |
1,9 |
12,0 |
34,8 |
2,9 |
5,5 |
1986 |
11 |
331 |
13 |
33 |
46 |
92 |
22,6 |
2,3 |
0,0 |
2,3 |
6,8 |
14,8 |
0,1 |
1987 |
5 |
167 |
3 |
21 |
19 |
53 |
10,5 |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
14,4 |
6,9 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
136 |
5857 |
251 |
505 |
817 |
2728 |
504,3 |
154,5 |
39,6 |
194,1 |
28,4 |
3,5 |
5,8 |
Svoji
stou cestu uskutečnila v roce 1984 z Kardeljeva do Aqaby s nákladem speciálu;
prvních sto tisíc.tun přepravila v roce 1973 na cestě
Půl
miliónu mil ujela koncem roku 1978 při cestě
Nejdelší
cesta – 57 out - z hlediska času (121 dní) i vzdálenosti. (
Nejvíce
'zboží na jedné cestě - 5 500 tun fosfátů - přepravila loď v roce 1978 na
importní cestě 50 z Aqaby do
Štětína, nejméně na cestě 122 out s 278 tunami speciálního zboží z Kardeljeva do
Bombaye.
Loď
KRIVÁŇ překonala hranici dvacetimilióntého kilometru loděmi pod vlajkou ČNP, což
se jí podařilo v roce 1982 na cestě 81 out z Jugoslávie do Jordánska s nákladem
řeziva a kusového zboží. Na překonávání rekordních vzdáleností byla loď zřejmě
specialistkou, protože v roce 1986 na: cestě 126 R se železem ze Rijeky do
Alexandrie urazila i 25 milióntý kilometr.
Nejen':
kilometry, ale i efektivností se může tato loď, stejně jako její předchozí
sestry, chlubit.
Za
celou dobu životnosti se loď zaplatila více než pětkrát ( na zisku a odpisech).
Průměrnou roční úhradou pořizovací ceny
a návratností je po Blaníku druhou nejlepší lodí této
serie.
Dne
2. 6. 1987 ve 14,30 v západoněmeckém přístavu Bremerhaven byla loď KRIVÁŇ
předána novému majiteli Insula Navigation,