Kýl lodi byl
položen dne 18.3.1980 a spuštění na vodu proběhlo dne 15.7.1980. Uvazovací
zkoušky se uskutečnily v prosinci 1980, zkušební jízda včetně přejímek
zařízení lodi v lednu 1981; jízdní zkoušky ve dnech
20.-22.2.1981.
v provozu |
|
|
|
rozměry |
| |
od |
|
02.03.81 |
|
délka |
m |
145,7 |
provoz |
|
06.11.98 |
|
šířka |
m |
21,6 |
roků |
|
17,7 |
|
ponor |
m |
9,4 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1981 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Rijeka |
|
výrobce |
|
Sulzer |
země |
|
Jugo |
|
KS |
HP |
7200,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,8 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
24,0 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
10416 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
15916 |
|
PH SC |
mil.Kč |
|
prostor |
m3 |
22827 |
|
PH VRCV |
mil.Kč |
172,0 |
Jedná se o
sesterskou lod m/s ORLIK. jako druhé v pořadí ze série čtyř lodí stavěných
v jugoslávské loděnici 3.Máj ve Rijece. V závěru stavby byly uplatněny
základní připomínky z provozu lodi ORLIK a nadále bude soustavně sledován provoz
pomocných motorů, které oproti lodi ORLIK jsou uloženy na pružných
podložkách.
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
návratnost |
odp. | |||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1981 |
4 |
249 |
0 |
51 |
38 |
345 |
40,1 |
5,8 |
8,0 |
13,8 |
8,0 |
12,4 |
4,7 |
1982 |
5 |
328 |
38 |
52 |
42 |
335 |
29,9 |
-4,5 |
13,3 |
8,8 |
5,1 |
19,6 |
7,7 |
1983 |
7 |
386 |
0 |
88 |
41 |
357 |
28,9 |
-11,2 |
14,1 |
2,9 |
1,7 |
* |
8,2 |
1984 |
6 |
375 |
1 |
72 |
40 |
334 |
25,8 |
1,4 |
13,8 |
15,2 |
8,8 |
11,3 |
8,0 |
1985 |
5 |
338 |
10 |
50 |
31 |
302 |
25,3 |
0,0 |
12,8 |
12,8 |
7,4 |
13,4 |
7,4 |
1986 |
7 |
400 |
0 |
74 |
48 |
397 |
29,1 |
3,7 |
14,7 |
18,4 |
10,7 |
9,3 |
8,5 |
1987 |
8 |
343 |
12 |
83 |
37 |
222 |
25,2 |
0,0 |
13,0 |
13,0 |
7,6 |
13,2 |
7,6 |
1988 |
8 |
335 |
0 |
87 |
35 |
201 |
25,4 |
6,4 |
9,5 |
15,8 |
9,2 |
10,9 |
5,5 |
1989 |
7 |
382 |
16 |
73 |
50 |
290 |
38,6 |
14,1 |
10,1 |
24,3 |
14,1 |
7,1 |
5,9 |
1990 |
8 |
370 |
0 |
93 |
44 |
377 |
40,3 |
3,0 |
9,4 |
12,5 |
7,2 |
13,8 |
5,5 |
1991 |
6 |
316 |
18 |
76 |
45 |
315 |
40,9 |
-6,3 |
8,5 |
2,2 |
1,3 |
* |
5,0 |
1992 |
7 |
361 |
0 |
65 |
77 |
560 |
49,4 |
15,3 |
9,0 |
24,3 |
14,1 |
7,1 |
5,2 |
1993 |
10 |
390 |
0 |
83 |
67 |
392 |
44,8 |
-3,1 |
12,6 |
9,4 |
5,5 |
18,3 |
7,3 |
1994 |
7 |
340 |
21 |
67 |
38 |
288 |
44,3 |
-10,8 |
11,6 |
0,9 |
0,5 |
* |
6,8 |
1995 |
11 |
393 |
13 |
117 |
75 |
799 |
56,5 |
1,1 |
11,6 |
12,7 |
7,4 |
13,5 |
6,8 |
1996 |
8 |
363 |
10 |
85 |
54 |
581 |
21,5 |
9,5 |
0,0 |
9,5 |
5,5 |
18,1 |
0,0 |
1997 |
6 |
305 |
7 |
64 |
41 |
436 |
60,6 |
32,0 |
0,0 |
32,0 |
18,6 |
5,4 |
0,0 |
1998 |
8 |
328 |
10 |
85 |
54 |
581 |
31,1 |
0,8 |
0,0 |
0,8 |
0,5 |
* |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
128 |
6302 |
156 |
1366 |
858 |
7111 |
657,7 |
57,2 |
172,2 |
229,3 |
7,4 |
13,5 |
5,6 |
Stejně jako
sesterské lodě této série: byla loď provozována převážně v relaci na Blízký a
Střední .východ a do Indie, tři cesty uskutečnila v kubánské
relaeci.
Prvých půl
milionu tun bylp přepraveno v roce 1988, milion pak v roce
Nejvíce zboží
(14301 tun barytu) přepravila na cestě 5in Madrasu do Coatzacoalcos,
nejmenší.množství pak bylo převezeno na cestě 8 R. se speciálním kusovým
nákladem z Kardeljeva do Marielu. Nejdelší cesta 7 out, uskutečněná
v časovém nájmu s nákladem generals a ječmene z Hamburgu, Bremen a
Barcelony do Rijeky, Jeddahu a Iskenderunu trvala 128 exploatačních dnů Nejkratší cestou byla v ,roce. 1983
cesta č.11, při níž byly přepraveny fosfáty z Aqaby do.
Karachi
Přestože
pět roků se ztrátou, celkový výsledek aktivní, za dobu provozu se pořizovací
hodnota zcela uhradila a výsledek je nejlepší ze skupiny jugoslávských
patnáctitisícovek..
V roce
1996 byla loď převedena dceřinné společnosti Arneb Kypr, prodána byla čínské
firmě Hebei Ocean Shipping Company.