Slapy

Kýl lodi byl položen dne 18.3.1980 a spuštění na vodu proběhlo dne 15.7.1980. Uvazovací zkoušky se uskutečnily v prosinci 1980, zkušební jízda včetně přejímek zařízení lodi v lednu 1981; jízdní zkoušky ve dnech 20.-22.2.1981.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

od

 

02.03.81

 

délka

m

145,7

provoz

 

06.11.98

 

šířka

m

21,6

roků

 

17,7

 

ponor

m

9,4

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1981

 

druh

 

vznětový

místo

 

Rijeka

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Jugo

 

KS

HP

7200,0

druh

 

kus.

 

rychl.

míle/hod.

14,8

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

24,0

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

10416

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

15916

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

22827

 

PH VRCV

mil.Kč

172,0

 

Jedná se o sesterskou lod m/s ORLIK. jako druhé v pořadí ze série čtyř lodí stavěných v jugoslávské loděnici 3.Máj ve Rijece. V závěru stavby byly uplatněny základní připomínky z provozu lodi ORLIK a nadále bude soustavně sledován provoz pomocných motorů, které oproti lodi ORLIK jsou uloženy na pružných podložkách.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

4

249

0

51

38

345

40,1

5,8

8,0

13,8

8,0

12,4

4,7

1982

5

328

38

52

42

335

29,9

-4,5

13,3

8,8

5,1

19,6

7,7

1983

7

386

0

88

41

357

28,9

-11,2

14,1

2,9

1,7

*

8,2

1984

6

375

1

72

40

334

25,8

1,4

13,8

15,2

8,8

11,3

8,0

1985

5

338

10

50

31

302

25,3

0,0

12,8

12,8

7,4

13,4

7,4

1986

7

400

0

74

48

397

29,1

3,7

14,7

18,4

10,7

9,3

8,5

1987

8

343

12

83

37

222

25,2

0,0

13,0

13,0

7,6

13,2

7,6

1988

8

335

0

87

35

201

25,4

6,4

9,5

15,8

9,2

10,9

5,5

1989

7

382

16

73

50

290

38,6

14,1

10,1

24,3

14,1

7,1

5,9

1990

8

370

0

93

44

377

40,3

3,0

9,4

12,5

7,2

13,8

5,5

1991

6

316

18

76

45

315

40,9

-6,3

8,5

2,2

1,3

*

5,0

1992

7

361

0

65

77

560

49,4

15,3

9,0

24,3

14,1

7,1

5,2

1993

10

390

0

83

67

392

44,8

-3,1

12,6

9,4

5,5

18,3

7,3

1994

7

340

21

67

38

288

44,3

-10,8

11,6

0,9

0,5

*

6,8

1995

11

393

13

117

75

799

56,5

1,1

11,6

12,7

7,4

13,5

6,8

1996

8

363

10

85

54

581

21,5

9,5

0,0

9,5

5,5

18,1

0,0

1997

6

305

7

64

41

436

60,6

32,0

0,0

32,0

18,6

5,4

0,0

1998

8

328

10

85

54

581

31,1

0,8

0,0

0,8

0,5

*

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

128

6302

156

1366

858

7111

657,7

57,2

172,2

229,3

7,4

13,5

5,6

 

Stejně jako sesterské lodě této série: byla loď provozována převážně v relaci na Blízký a Střední .východ a do Indie, tři cesty uskutečnila v kubánské relaeci.

Prvých půl milionu tun bylp přepraveno v roce 1988, milion pak v roce 1994 a prvých půl milionu mil v roce .1992.

Nejvíce zboží (14301 tun barytu) přepravila na cestě 5in Madrasu do Coatzacoalcos, nejmenší.množství pak bylo převezeno na cestě 8 R. se speciálním kusovým nákladem z Kardeljeva do Marielu. Nejdelší cesta 7 out, uskutečněná v časovém nájmu s nákladem generals a ječmene z Hamburgu, Bremen a Barcelony do Rijeky, Jeddahu a Iskenderunu trvala 128 exploatačních dnů  Nejkratší cestou byla v ,roce. 1983 cesta č.11, při níž byly přepraveny fosfáty z Aqaby do. Karachi

Přestože pět roků se ztrátou, celkový výsledek aktivní, za dobu provozu se pořizovací hodnota zcela uhradila a výsledek je nejlepší ze skupiny jugoslávských patnáctitisícovek..

V roce 1996 byla loď převedena dceřinné společnosti Arneb Kypr, prodána byla čínské firmě Hebei Ocean Shipping Company.