Jako třetí loď
jugoslávského kontraktu s pořadovým číslem 603. Kýl lodi byl položen 20.5.1980,
spuštěna na vodu 6.11.1980. Uvazovací zkoušky proběhly koncem dubna a začátkem
května
v provozu |
|
|
|
rozměry |
| |
od |
|
23.05.81 |
|
délka |
m |
145,7 |
provoz |
|
01.12.98 |
|
šířka |
m |
21,6 |
roků |
|
17,5 |
|
ponor |
m |
9,4 |
|
|
|
|
|
|
|
stavba |
|
|
|
hlavní stroj |
|
|
rok |
|
1981 |
|
druh |
|
vznětový |
místo |
|
Rijeka |
|
výrobce |
|
Sulzer |
země |
|
Jugo |
|
KS |
HP |
7200,0 |
druh |
|
kus. |
|
rychl. |
míle/hod. |
14,8 |
|
|
|
|
spotř. |
tuny/den |
24,0 |
parametry |
|
|
|
|
|
|
tonáž |
BRT |
10416 |
|
poř.hodnota |
|
|
nosnost |
DWT |
15916 |
|
PH SC |
mil.Kč |
|
prostor |
m3 |
22827 |
|
PH VRCV |
mil.Kč |
170,8 |
V závěru
stavby byly uplatněny základní připomínky z provozu lodí Orlík a Slapy. Na
lodi bylo s konečnou platností vyřešeno uložení pomocných motorl a zástupce
vystavil čistý certifikát bez „Condition of Class“ a doporučil uložení pomocných
motorů stejným způsobem na celé serii lodí stavěných pro ČNP.
Stejně jako
sesterské lodě celé série je určena pro kusový náklad s možností převozu
hromadných substrát. Proti předchozím dvěma lodím série je vybavena těžkým
výložníkem o nosnosti 70 tun s možností obsluhovat skladiště č.
|
provozní
výsledky |
|
tuno |
finanční výsledky |
návratnost |
odp. | |||||||
rok |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
tržby |
zisk |
odpisy |
přínos |
% |
roky |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1981 |
2 |
148 |
6 |
15 |
26 |
87 |
12,5 |
2,3 |
5,9 |
8,2 |
4,8 |
20,9 |
3,5 |
1982 |
5 |
393 |
31 |
52 |
58 |
421 |
36,7 |
-1,0 |
15,1 |
14,1 |
8,2 |
12,1 |
8,9 |
1983 |
5 |
344 |
8 |
70 |
53 |
580 |
28,9 |
-3,6 |
12,6 |
9,0 |
5,3 |
18,9 |
7,4 |
1984 |
6 |
384 |
3 |
77 |
59 |
549 |
39,8 |
-0,1 |
13,9 |
13,8 |
8,1 |
12,4 |
8,1 |
1985 |
3 |
328 |
22 |
42 |
42 |
426 |
27,4 |
-8,9 |
12,6 |
3,7 |
2,2 |
46,3 |
7,4 |
1986 |
9 |
365 |
0 |
91 |
41 |
366 |
26,6 |
-9,6 |
13,1 |
3,5 |
2,1 |
48,4 |
7,7 |
1987 |
8 |
366 |
0 |
94 |
40 |
333 |
26,6 |
0,5 |
13,2 |
13,6 |
8,0 |
12,5 |
7,7 |
1988 |
6 |
365 |
15 |
55 |
52 |
338 |
27,5 |
-1,6 |
11,2 |
9,6 |
5,6 |
17,8 |
6,5 |
1989 |
7 |
344 |
1 |
78 |
49 |
426 |
38,7 |
10,7 |
8,6 |
19,3 |
11,3 |
8,8 |
5,0 |
1990 |
7 |
309 |
75 |
78 |
52 |
318 |
32,0 |
-20,5 |
9,6 |
-11,0 |
-6,4 |
* |
5,6 |
1991 |
6 |
342 |
0 |
57 |
45 |
361 |
45,9 |
3,8 |
8,5 |
12,4 |
7,2 |
13,8 |
5,0 |
1992 |
8 |
389 |
3 |
66 |
57 |
367 |
56,4 |
12,9 |
9,8 |
22,7 |
13,3 |
7,5 |
5,7 |
1993 |
7 |
311 |
20 |
69 |
46 |
338 |
48,3 |
-1,1 |
10,4 |
9,2 |
5,4 |
18,5 |
6,1 |
1994 |
7 |
391 |
0 |
68 |
56 |
402 |
58,0 |
8,2 |
12,6 |
20,8 |
12,2 |
8,2 |
7,4 |
1995 |
9 |
351 |
19 |
95 |
71 |
751 |
52,9 |
-1,2 |
12,6 |
11,4 |
6,7 |
15,0 |
7,4 |
1996 |
7 |
355 |
15 |
74 |
55 |
584 |
41,1 |
11,5 |
0,0 |
11,5 |
6,8 |
14,8 |
0,0 |
1997 |
7 |
377 |
15 |
74 |
55 |
584 |
50,6 |
-0,9 |
0,0 |
-0,9 |
-0,6 |
* |
0,0 |
1998 |
5 |
296 |
11 |
53 |
39 |
417 |
39,4 |
-0,7 |
0,0 |
-0,7 |
-0,4 |
* |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
114 |
6158 |
244 |
1209 |
896 |
7649 |
689,2 |
0,7 |
169,6 |
170,2 |
5,5 |
18,1 |
5,5 |
V důsledku
válečného konfliktu mezi Iránem a Irákem a zastavení provozu do této relace byla
od samého začátku provozována na cizí účet v časovém nájmu, poté střídala
přepravy cizího a československého zboží, se zapojením do přeprav cukru z Kuby i
importu z Dálného východu. .
Prvého půl
milionu přepravených tun bylo
dosaženo v roce 1989, milion v roce 1995 Prvý půlmilionu mil ujela loď v
roce 1991
Nejdelší cestou
z hlediska času byla cesta
Nejkratší cesty
byly realizovány v následujícím roce 1986 22 out v trvání 25 dní s drobnicí z
Beneluxu do Bridgetown a 30 R v délce
Nejvíce zboží
bylo přepraveno v roce 1983 na cestě 9/R - 14331 tun s cukrem z Kuby do PLR a
nejméně v roce 1982 na cestě 7 out - pouze 119 tun (speciální zboží do
Marielu).
Hodnocení
efektivnosti je stejně jako u všech lodí této skupiny nepříliš lichotivé (jejich
provoz je shodný s obdobím nejhlubší krize v námořní dopravě). Přestože 11 roků
je ztrátových a pouze 7 ziskových, celkový výsledek je mírně aktivní a
pořizovací hodnota odpisy uhražena. Nejlepší výsledky pouze ve 3 letech
přesahují hranici 10% návratnosti.
V roce
1997 byla loď převedena dceřinné společnosti Rastaban Kypr, prodána byla firmě
Hebei Ocean Shipping Company Čína.