Labe

Druhá loď polského kontraktu. Na stejném skluzu jako Dunaj byl dne 1.6.1986 položen kýl sesterské lodi.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

11.08.89

 

délka

m

195,2

provoz

 

24.12.97

 

šířka

m

25,3

roků

 

8,4

 

ponor

m

10,7

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1989

 

druh

 

vznětový

místo

 

Štětín

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Polsko

 

KS

HP

10200,0

druh

 

hrom.

 

rychl.

míle/hod.

14,5

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

28,0

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

21399

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

33230

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

47179

 

PH VRCV

mil.Kč

210,7

 

Loď se stejnými technickými parametry jako Dunaj.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

2

109

4

52

17

394

13,3

4,2

4,3

8,5

4,0

24,8

2,1

1990

9

354

14

252

72

1409

51,0

8,8

16,3

25,1

11,9

8,4

7,7

1991

8

353

1

238

77

1748

98,6

35,5

16,2

51,7

24,5

4,1

7,7

1992

6

389

0

171

66

1514

86,5

33,7

17,9

51,6

24,5

4,1

8,5

1993

6

338

17

167

72

1637

78,3

28,5

13,7

42,2

20,0

5,0

6,5

1994

7

356

1

202

63

1187

63,2

3,0

14,2

17,2

8,1

12,3

6,7

1995

6

375

6

171

58

1650

61,7

17,9

14,2

32,2

15,3

6,6

6,7

1996

9

359

9

256

87

2475

92,6

16,9

14,2

31,1

14,8

6,8

6,7

1997

12

361

12

342

116

3300

72,4

38,0

10,8

48,8

23,2

4,3

5,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

65

2994

63

1851

628

15314

617,6

186,4

121,9

308,3

16,3

6,2

6,4

 

První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1991, první milion v roce 1994, půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1996.

Stejně jako Dunaj loď prokázala správnost orientace na BCC, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď téměř o polovinu své pořizovací hodnoty navíc a vykázala vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1996 byl převeden dceřinné společnosti COS Uranus  Malta, prodán holandské společnosti Van Ommeren,  kde jezdil pod jménem Kieldrecht (technické řízení ČNP Praha).