Vítkovice II.

První ze dvou lodí pro přepravu hromadného substrátu stavěné pro nás v jugoslávské loděni 3.máj v Rijece.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

27.10.89

 

délka

m

196,3

provoz

 

25.11.97

 

šířka

m

28,0

roků

 

8,1

 

ponor

m

11,2

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1989

 

druh

 

vznětový

místo

 

Rijeka

 

výrobce

 

Sulzer

země

 

Jugo

 

KS

HP

9970,0

druh

 

hrom.

 

rychl.

míle/hod.

14,0

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

27,0

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

26128

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

40908

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

51094

 

PH VRCV

mil.Kč

178,9

 

Další  jednotka z nové orientace na lodě, které možno provozovat na světovém námořním trhu.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

1

42

3

38

11

218

5,5

-0,1

2,3

2,2

1,2

82,0

1,3

1990

4

328

13

132

50

1025

55,9

5,1

18,0

23,1

12,9

7,7

10,1

1991

7

350

0

260

79

1958

86,5

38,8

18,6

57,5

32,1

3,1

10,4

1992

6

376

8

205

54

1214

77,3

23,0

21,1

44,2

24,7

4,0

11,8

1993

10

380

15

321

57

1222

92,7

47,5

0,0

47,5

26,6

3,8

0,0

1994

6

373

2

217

74

2236

101,7

61,9

0,0

61,9

34,6

2,9

0,0

1995

7

386

8

242

67

2308

99,4

83,3

0,0

83,3

46,6

2,1

0,0

1996

6

326

7

207

57

1979

92,2

15,4

0,0

15,4

8,6

11,6

0,0

1997

6

326

7

207

57

1979

90,8

35,8

15,3

51,2

28,6

3,5

8,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

53

2887

64

1829

507

14139

702,1

310,9

75,4

386,3

24,0

4,2

4,7

 

První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1992, první milion v roce 1994, půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1997.

Stejně jako Dunaj loď prokázala správnost orientace na BCC, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď dvojnásobek své pořizovací hodnoty a vykázala nadprůměrně vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1996 byl převeden dceřinné společnosti COS Sun Malta, prodán holandské společnosti Van Ommeren,  kde jezdil pod jménem Pendrecht (technické řízení ČNP Praha).