Košice II.

Druhá z lodí pro přepravu hromadného substrátu stavěné pro nás v jugoslávské loděni 3.máj v Rijece.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

29.12.89

 

délka

 

 

provoz

 

25.11.97

 

šířka

m

196,3

roků

 

7,9

 

ponor

m

28,0

 

 

 

 

 

m

11,2

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1989

 

druh

 

 

místo

 

Rijeka

 

výrobce

 

vznětový

země

 

Jugo

 

KS

 

Sulzer

druh

 

hrom.

 

rychl.

HP

9970,0

 

parametry

 

 

spotř.

míle/hod.

14,0

parametry

 

 

 

 

tuny/den

27,0

tonáž

BRT

26128

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

40908

 

PH SC

 

 

prostor

m3

51094

 

PH VRCV

mil.Kč

175,8

 

Parametry stejné jako u předchozí jednotky z této loděnice.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

6

290

28

211

57

1189

46,3

0,3

16,5

16,8

9,6

10,5

9,4

1991

7

388

4

242

66

1635

106,7

39,6

20,5

60,0

34,1

2,9

11,6

1992

6

372

9

226

79

1768

74,9

22,9

19,8

42,7

24,3

4,1

11,3

1993

8

341

14

300

54

1589

112,1

70,9

0,0

70,9

40,3

2,5

0,0

1994

8

382

2

283

61

1700

113,6

62,5

0,0

62,5

35,5

2,8

0,0

1995

9

340

15

325

82

2939

116,7

50,4

0,0

50,4

28,7

3,5

0,0

1996

10

381

16

361

91

3266

129,6

18,8

0,0

18,8

10,7

9,4

0,0

1997

7

295

11

252

63

2286

73,9

22,9

15,5

38,4

21,9

4,6

8,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

61

2789

99

2199

552

16372

773,9

288,3

72,3

360,6

25,6

3,9

5,1

 

První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1992, první milion v roce 1994, stihla ještě druhý milion v roce 1997, půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1997.

Stejně jako ostatní BCC, stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace plavidla, schopná konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď také dvojnásobek své pořizovací hodnoty a vykázala nadprůměrně vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1996 byl převeden dceřinné společnosti COS Mercury Malta, prodán holandské společnosti Van Ommeren,  kde jezdil pod jménem Papendrecht (technické řízení ČNP Praha).