Beskydy

Druhá loď korejského kontraktu.

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

17.09.93

 

délka

m

225,0

provoz

 

24.06.98

 

šířka

m

32,2

roků

 

4,8

 

ponor

m

13,3

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1993

 

druh

 

vznětový

místo

 

Okpo

 

výrobce

 

B&W

země

 

J.Korea

 

KS

HP

10680,0

druh

 

hrom.

 

rychl.

míle/hod.

13,5

 

parametry

 

 

spotř.

tuny/den

29,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

37550

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

70456

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

822210

 

PH VRCV

mil.Kč

876,0

 

Parametry se proti předchozí jednotce liší, Beskydy mají vyšší nosnost a zejména cenu.

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1993

1

65

0

67

18

950

20,1

17,5

0,0

17,5

2,0

50,0

0,0

1994

8

395

0

466

84

3307

133,6

96,1

0,0

96,1

11,0

9,1

0,0

1995

7

342

7

415

79

4707

117,7

102,7

0,0

102,7

11,7

8,5

0,0

1996

8

362

8

475

91

5380

106,8

31,2

0,0

31,2

3,6

28,1

0,0

1997

9

361

9

534

102

6052

121,9

18,6

72,1

90,7

10,3

9,7

8,2

1998

6

186

6

356

68

4035

62,5

9,5

36,0

45,5

5,2

19,2

4,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

39

1711

30

2313

442

24430

562,8

275,6

108,1

383,7

7,3

13,7

2,1

 

První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1994, první milion v roce 1996, stihla ještě druhý milion v roce 1998, k půlmilionté míli byla ji chyběl jeden rok.

Stejně jako ostatní BCC, stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace na jednotky, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 5 let provozu vyprodukovala loď přes 40% své pořizovací hodnoty a vykázala vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1993 byly předány dceřinné společnosti COS Moon Malta, prodána norské Torvald Klaveness, kde jezdila pod jménem Bakra.