Svitava

S řeckou firmou Salamis Shippyard byl podepsán kontrakt na dostavbu dvou novostaveb z Rumunska o nosnosti  29 043 DWT, z nichž první Svitava z loděnice Mangalia byla uvedena do provozu v polovině roku a druhá Morava nebyla vůbec předána.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

10.08.95

 

délka

m

180,8

provoz

 

18.12.98

 

šířka

m

24,9

roků

 

3,4

 

ponor

m

10,4

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1995

 

druh

 

vznětový

místo

 

Mangalia

 

výrobce

 

MAN-B&W

země

 

Rumunsko

 

KS

HP

8198,0

druh

 

hrom.

 

rychl.

míle/hod.

13,5

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

20,5

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

17630

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

29043

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

34762

 

PH VRCV

mil.Kč

773,0

 

Jedná se o BCC ve skupině 30tis.DWT, vybavené 4 jeřáby po 25 tunách, s 5 holdy, s kryty Mac Gregor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1995

6

126

6

156

60

1560

224,9

128,2

0,0

128,2

16,6

6,0

0,0

1996

8

334

8

208

80

2080

120,6

33,3

0,0

33,3

4,3

23,2

0,0

1997

7

356

7

182

70

1820

146,5

74,5

46,3

120,7

15,6

6,4

6,0

1998

10

379

10

260

100

2600

80,0

40,6

45,0

85,6

11,1

9,0

5,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

1195

31

806

310

8060

572,1

276,7

91,3

368,0

11,9

8,4

3,0

 

První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1997.

Stejně jako ostatní BCC, stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace na jednotky, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 3 roky provozu vyprodukovala loď téměř polovinu své pořizovací hodnoty a vykázala vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1992 předána dceřinné společnosti COS Star Malta, prodána dánské společnosti ClipperApS, kde jezdila pod jménem Clipper Might a pod technickým řízením ČNP.