Šumava

Třetí ze serie korejského kontraktu.

 

v provozu

 

 

 

rozměry

 

 

od

 

16.01.96

 

délka

m

225,0

provoz

 

24.06.98

 

šířka

m

32,2

roků

 

2,4

 

ponor

m

13,3

 

 

 

 

 

 

 

stavba

 

 

 

hlavní stroj

 

 

rok

 

1996

 

druh

 

vznětový

místo

 

Okpo

 

výrobce

 

MAN-B&W

země

 

J.Korea

 

KS

HP

10680,0

druh

 

hrom.

 

rychl.

míle/hod.

13,5

 

 

 

 

spotř.

tuny/den

29,2

parametry

 

 

 

 

 

 

tonáž

BRT

37550

 

poř.hodnota

 

 

nosnost

DWT

70120

 

PH SC

mil.Kč

 

prostor

m3

82210

 

PH VRCV

mil.Kč

960,0

 

Parametry stejné jako předchozí Beskydy.

 

 

 

     provozní výsledky

 

tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

loď

rok

cest

MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šumava

1996

6

335

6

390

60

3900

100,2

40,5

0,0

40,5

4,2

23,7

0,0

Šumava

1997

10

353

10

650

100

6500

122,0

18,0

68,6

86,6

9,0

11,1

7,1

Šumava

1998

7

179

7

455

70

4550

60,0

8,9

34,0

42,9

4,5

22,4

3,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

867

23

1495

230

14950

282,2

67,3

102,6

169,9

5,9

16,9

3,6

 

První milion tun přepravila loď v roce 1997.

Oproti ostatním BCC, stavěným v tomto období, loď vykázala horší výsledky Výsledky ve všech letech aktivní, za 2 roky provozu vyprodukovala loď necelých dvacet procent své pořizovací hodnoty a kvalitativní parametry návratnosti jsou mírně pod normou.

V roce 1993 byly předány dceřinné společnosti COS Mars Malta, prodána norské Torvald Klaveness, kde jezdila pod jménem Balsfjord.