Roku 1952 byla problematika mezinárodní dopravy svěřena nově vzniklému podniku ČECHOFRACHT. Tento podnik prováděl jak obstaratelskou (agenturní a brokerskou -zprostředkovatelskou), tak i vlastní provozně dopravní činnost.
Čs. námořní doprava byla po 2. světové válce zahájena vztyčením čs.vlajky 10.ledna, lodi s/s Republika (poháněna parním strojem, původně na uhlí, později přestavěn na mazut), provoz začal plavbou pod velením kpt.Klose na Dálný Východ 3.května (v posádce i budoucí kapitáni Fojtů, Kantner a Rusňák).
Brzy po začátku zpáteční cesty byla loď při tajfunu Caren v jihočínském moři 17.-19.8. vážně poškozena (silné vlny loď roznýtovaly - nebyla svařovaná) a za asistence hongkongské lodi Eastway se dostala zpátky k čínskému pobřeží k ústí řeky Yang-tse, odkud byla odvlečena na loděnici do Šanghaje, kde byla opravována.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
počet |
1,0 |
|
přeprava |
|
|
z toho |
čs. |
1,0 |
|
množství |
tis.tun |
18,0 |
|
čín. |
0,0 |
|
z toho |
čs lodě |
18,0 |
kapacita |
|
|
|
|
čín.lodě |
0,0 |
nosnost |
tis.DWT |
10,5 |
|
|
naj.lodě |
|
tonáž |
tis.BRT |
6,5 |
|
dopravné |
mil.Kčs |
1,7 |
hodnota |
|
|
|
z toho |
čs.lodě |
1,7 |
pořiz. |
mil.Kčs |
13,0 |
|
|
čínské |
|
zůst. |
mil.Kčs |
13,0 |
|
|
naj.lodě |
|
|
% |
100,0 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
91,7 |
Výsledek je totožný s výsledkem jediné lodi v provozu Republika I., která v dálněvýchodné relaci uskutečnila 1 exportní cestu, naložila zboží pro zpáteční importní cestu a zbytek roku opravovala škody po tajfunu.:
dle lodí |
|
provozní výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky |
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||||
loď |
|
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
RE I. |
|
1 |
107 |
249 |
18 |
13 |
106 |
|
1,7 |
0,5 |
0,7 |
1,2 |
13,0 |
|
9,4 |
10,7 |
5,5 |
dle relací |
|
|
|
|
|
|
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
DV |
1 |
107 |
|
18 |
13 |
106 |
|
1,7 |
0,5 |