1956

Stav lodí se nezměnil z hledika počtu ani kapacity, dále vzrostly přepravní výkony i finanční výsledky (zisk ve srovnání s předchozím rokem čtyřnásobně):

 

stav k 1.1.

 

 

 

za rok

 

 

lodě

počet

3,0

 

přeprava

 

 

z toho

čs.

1,0

 

množství

tis.tun

189,7

 

čín.

2,0

 

z toho

čs lodě

94,7

kapacita

 

 

 

 

čín.lodě

95,0

nosnost

tis.DWT

26,1

 

 

naj.lodě

 

tonáž

tis.BRT

17,3

 

dopravné

mil.Kčs

23,9

hodnota

 

 

 

z toho

čs.lodě

7,0

pořiz.

mil.Kčs

53,9

 

 

čínské

16,9

zůst.

mil.Kčs

49,0

 

 

naj.lodě

 

 

%

90,9

 

prům.sazba

Kč/1 t

126,3

 

Zlepšení se projevilo u všech lodí a odrazilo se i do kvalitativních ukazatelů návratnosti pořizovací hodnoty:

 

dle lodí

provozní výsledky

 

tuno

 

   finanční výsledky

poř.

 

návratnost

  odp.

loď

cest

MEČ

tuny

míle

míle

 

tržby

zisk

odp.

přínos

hodn.

 

%

roky

%

RE I.

8

321

0

95

46

376

 

7,0

1,6

0,7

2,3

13,0

 

18,0

5,5

5,5

FU

6

347

0

45

61

357

 

7,7

1,0

0,9

1,9

15,9

 

12,0

8,4

5,5

LI

6

352

0

50

60

414

 

9,2

3,3

1,4

4,7

24,9

 

18,8

5,3

5,5

celkem

20

1020

0

190

167

1148

 

23,9

6,0

3,0

8,9

53,9

 

16,6

6,0

5,5

 

Všechny lodě skončily se ziskem (a to i na jednotlivých cestách) a návratnost se zvýšila na dvojnásobek předchozího roku

dle relací

 

 

 

 

 

 

 

 

prov.

kat.

relace

cest

MEČ

tuny

míle

míle

 

tržby

zisk

G

Amerika

1

59

 

19

8

71

 

1,5

0,3

G

Baltik

4

76

 

50

6

36

 

1,4

0,2

G

DV

15

885

 

120

153

1041

 

21,0

6,1

 

 

20

1020

 

190

167

1148

 

23,9

6,6

 

Převahu měla opět DV relace, kde lodě uskutečnily po 7 exportních a importních cestách (dále 1 mezicesta). Loď Republika uskutečnila pod velením kapitána Klose první cestu mimo DV relaci a to do kanadského Montrealu s nákladem cementu a zpět pšenice. Ostatní cesty byly uskutečněny v baltické relaci mezi polskými přístavy a švédskou Luleou.