Došlo ke sloučení námořní dopravy a námořního
zasilatelství jako celku pod působnost Čechofrachtu, kde i nadále pracovala
skupina rejdřství.
Stav lodí na začátku roku zůstal stejný jako
v předchozím roce. Pořízeny a uvedeny do provozu další dvě (opět čínské)
novostavby Dukla (první naše loď
vybavená 2 chladícími boxy, čtyřmi vznětovými motory pohánějícími dva lodní
šrouby, s nástavbou umístěnou v přední části trupu, s kajutami pro 12
cestujících, vybavení představující první krok k automatizaci, ale značně
poruchové, postavena v NDR v loděnici ve Warnemünde) a Mír I. (první naše loď vybavená
klimatizací, s elegantní aerodynamickou linií, postavena v jugoslávské
Pule).
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
počet |
3,0 |
|
přeprava |
|
|
z toho |
čs. |
1,0 |
|
množství |
tis.tun |
170,9 |
|
čín. |
2,0 |
|
z toho |
čs lodě |
32,3 |
kapacita |
|
|
|
|
čín.lodě |
108,8 |
nosnost |
tis.DWT |
26,1 |
|
|
naj.lodě |
29,8 |
tonáž |
tis.BRT |
17,3 |
|
dopravné |
mil.Kčs |
40,2 |
hodnota |
|
|
|
z toho |
čs.lodě |
5,6 |
pořiz. |
mil.Kčs |
53,9 |
|
|
čínské |
24,0 |
zůst. |
mil.Kčs |
43,7 |
|
|
naj.lodě |
10,7 |
|
% |
81,1 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
235,5 |
Ze dvou lodí, zařazených do provozu se ve výsledcích
projevily pouze 3 cesty lodě Dukla,
loď Mír I. ukončila první cestu až v následujícím
roce:
dle
lodí |
provozní
výsledky |
|
tuno |
|
finanční
výsledky |
poř. |
|
návratnost |
odp. | |||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
RE I. |
3 |
258 |
79 |
32 |
33 |
252 |
|
5,6 |
2,2 |
0,7 |
2,9 |
13,0 |
|
22,4 |
4,5 |
5,5 |
FU |
5 |
378 |
55 |
29 |
55 |
294 |
|
5,9 |
-1,0 |
0,9 |
-0,1 |
15,9 |
|
-0,9 |
* |
5,5 |
LI |
7 |
353 |
0 |
53 |
63 |
456 |
|
8,9 |
2,4 |
1,4 |
3,8 |
24,9 |
|
15,3 |
6,5 |
5,5 |
DU |
3 |
204 |
43 |
27 |
36 |
274 |
|
5,4 |
0,6 |
0,9 |
1,6 |
22,8 |
|
6,9 |
14,5 |
4,0 |
vlast. |
18 |
1193 |
177 |
141 |
186 |
1276 |
0 |
25,7 |
4,2 |
3,9 |
8,1 |
76,6 |
|
10,6 |
9,4 |
5,5 |
naj. |
4 |
0 |
0 |
30 |
0 |
0 |
|
10,7 |
-0,5 |
0,0 |
-0,5 |
0,0 |
|
|
|
|
C |
22 |
1193 |
177 |
171 |
186 |
1276 |
|
36,4 |
3,7 |
3,9 |
7,6 |
76,6 |
|
9,9 |
10,1 |
5,1 |
Výsledky se proti předchozímu roku zhoršily u
vlastních (celkem 5 ztrátových cest, loď Fučík skončila dokonce se ztrátou) i
najatých lodí. Rovněž 2 pronajaté
lodě (stejné jako v předchozím roce) skončily se ztrátou (3 ze 4 cest
rovněž ztrátové), takže u vlastních lodí i v souhrnu se výsledek zhoršil v celkové výši
zisku a přínosu i v kvalitativních ukazatelích
návratnosti.
dle
relací z vlastních lodí |
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |||
kat. |
relace |
cest |
EČ |
míle |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
BSV |
1 |
122 |
|
19 |
14 |
121 |
|
2,7 |
0,9 |
G |
DV |
17 |
1071 |
177 |
123 |
172 |
1155 |
0 |
23,0 |
5,3 |
|
vlast. |
18 |
1193 |
177 |
141 |
186 |
1276 |
0 |
25,7 |
6,2 |
Cesty vesměs v DV relaci (s vyjímkou jedné
v relaci BSV), u vlastních 9 exportních a 8 importních, u najatých lodí po dvou v každém
směru.