Podnik stále bojoval s potížemi organizačního zajištění i kádrového zabezpečení, vyplývajícími z nedostatku zkušeností i rychlého růstu provozovaných jednotek a přepravních výkonů.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
počet |
8 |
|
přeprava |
|
|
z toho |
čs. |
2 |
|
množství |
tis.tun |
494,5 |
|
čín. |
6 |
|
z toho |
čs lodě |
132,5 |
kapacita |
|
|
|
|
čín.lodě |
362,0 |
nosnost |
tis.DWT |
92,5 |
|
|
naj.lodě |
|
tonáž |
tis.BRT |
61,8 |
|
dopravné |
mil.Kčs |
54,8 |
hodnota |
|
|
|
z toho |
čs.lodě |
14,0 |
pořiz. |
mil.Kčs |
174,0 |
|
|
čínské |
40,8 |
zůst. |
mil.Kčs |
155,2 |
|
|
naj.lodě |
|
|
% |
89,2 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
110,9 |
ZP ČNP |
|
|
|
výsledky |
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
174,4 |
|
výkony |
mil.Kč |
55,0 |
zůst. |
mil.Kčs |
155,4 |
|
odpisy |
mil.Kč |
10,7 |
pracovníci |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
0,7 |
úhrnem |
osob |
536 |
|
zisk |
mil.Kč |
10,2 |
z toho |
ústředí |
81 |
|
z toho |
čs. |
3,2 |
|
námořníci |
455 |
|
|
čín. |
7,0 |
podíl |
% |
84,9 |
|
podíl |
% |
69,1 |
Podnik vykázal dvojnásobný zisk i přínos proti předchozímu roku, zlepšil se i výsledek pro čs.stranu z provozu již dvou lodí RE I. a KL na 31%, vzrostl i počet pracovníků v ústředí i na lodích (podíl námořníků činil 85%, podíl cizinců však zůstal na 40%) i celková režie (kde podíl čínské strany klesl na 70%).
Počet lodí se zvýšil o další předanou čínskou loď Orlík I. (původně loď
Ho-ping, v Chipolbroku jako Frederik Chopin, postavená
v Gdaňsku roku 1958, nákladové prostory se zakrývaly pontony, patřila
k našim nejrychlejším, s kajutami pro 12 cestujících) a čs.loď Pionýr (naše nejmenší námořní loď
postavená v bulharské Varně, vybavena dvěma motory z NDR, pohánějící lodní šroub přes
společnou převodovku, s velmi obtížnou manévrovatelností, bez klimatizace,
používaná pro výcvik posádek a svěřovaná často nově jmenovaným
velitelům).
dle lodí |
provozní výsledky |
|
tuno |
|
finanční výsledky |
poř. |
|
návratnost |
odp. | |||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
RE I. |
6 |
389 |
34 |
52 |
43 |
359 |
|
4,7 |
0,9 |
0,7 |
1,6 |
13,0 |
|
12,1 |
8,3 |
5,5 |
FU |
7 |
387 |
22 |
42 |
57 |
309 |
|
4,8 |
0,5 |
0,9 |
1,4 |
16,0 |
|
8,8 |
11,3 |
5,5 |
LI |
6 |
356 |
13 |
45 |
58 |
395 |
|
6,0 |
1,0 |
1,4 |
2,4 |
24,9 |
|
9,6 |
10,4 |
5,5 |
DU |
5 |
391 |
61 |
47 |
51 |
409 |
|
6,4 |
0,9 |
1,3 |
2,2 |
22,8 |
|
9,6 |
10,4 |
5,5 |
M
I. |
5 |
331 |
35 |
56 |
47 |
457 |
|
6,2 |
2,2 |
1,1 |
3,3 |
20,8 |
|
15,9 |
6,3 |
5,5 |
OST |
6 |
325 |
37 |
108 |
85 |
810 |
|
7,5 |
0,6 |
1,7 |
2,3 |
30,3 |
|
7,4 |
13,5 |
5,5 |
OR I. |
4 |
267 |
86 |
37 |
36 |
273 |
|
5,1 |
0,7 |
1,2 |
1,9 |
22,7 |
|
8,5 |
11,8 |
5,5 |
KL |
6 |
398 |
5 |
67 |
77 |
781 |
|
8,6 |
2,5 |
1,4 |
3,9 |
23,6 |
|
16,5 |
6,1 |
6,1 |
OK I. |
3 |
210 |
3 |
27 |
28 |
228 |
|
4,7 |
1,6 |
0,8 |
2,4 |
20,7 |
|
11,5 |
8,7 |
3,7 |
PI |
3 |
117 |
23 |
13 |
9 |
15 |
|
0,7 |
-0,2 |
0,2 |
0,1 |
10,3 |
|
0,7 |
* |
2,3 |
|
51 |
3171 |
319 |
494 |
491 |
4035 |
|
54,8 |
10,7 |
10,7 |
21,4 |
205 |
|
10,4 |
9,6 |
5,2 |
Provozem většího počtu lodí se zisk, přínos i návratnost zlepšily, když všechny lodě dosáhly kladného výsledku..
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
DV |
38 |
2616 |
|
337 |
383 |
3117 |
|
45,6 |
13,5 |
G |
Levanta |
3 |
117 |
|
13 |
9 |
15 |
|
0,7 |
-0,2 |
G |
ostatní |
4 |
113 |
|
36 |
15 |
93 |
|
1,0 |
-0,1 |
T |
tanker |
6 |
325 |
|
108 |
85 |
810 |
|
7,5 |
1,6 |
|
|
51 |
3171 |
|
494 |
492 |
4035 |
|
54,8 |
14,8 |
Pro dlouhé postoje se nepodařilo docílit větší
pravidelnosti v odjezdech lodí a docházelo k jejich kumulaci, která v některých
případech nepříznivě ovlivnila skladbu přepravovaného zboží, zvláště v importu z
dálného východu. Nová loď Pionýr
uskutečnila tři cesty v levantské relaci se ztrátou
Pod naší vlajkou byla pro čínskou stranu přepravena
pasažérská loď Slapy (I.), původní
jméno Marianna, s kapacitou 472 pasažérů a 195 členů posádky.
Loď převzata v rumunské Constantzi
a předána po dokování v Hogkongu. Pasažerské lodě potřebovala Čína
pro přepravu svých občanů z Indonesie.