Počet
provozovaných lodí k začátku roku se zvýšil o dvě a nosnost lodí již
přesáhla sto tisíc DWT a pořizovací hodnota dvěstě milionů Kč.. Došlo k určité
konzolidaci podniku po stránce organizačního i kádrového zabezpečení.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
počet |
10 |
|
přeprava |
|
|
z toho |
čs. |
3 |
|
množství |
tis.tun |
511,5 |
|
čín. |
7 |
|
z toho |
čs lodě |
154,7 |
kapacita |
|
|
|
|
čín.lodě |
356,7 |
nosnost |
tis.DWT |
106,1 |
|
|
naj.lodě |
|
tonáž |
tis.BRT |
70,5 |
|
dopravné |
mil.Kčs |
53,0 |
hodnota |
|
|
|
z toho |
čs.lodě |
16,6 |
pořiz. |
mil.Kčs |
205,0 |
|
|
čínské |
36,4 |
zůst. |
mil.Kčs |
175,5 |
|
|
naj.lodě |
|
|
% |
85,6 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
103,6 |
ZP ČNP |
|
|
|
výsledky |
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
205,2 |
|
výkony |
mil.Kč |
53,0 |
zůst. |
mil.Kčs |
175,7 |
|
odpisy |
mil.Kč |
11,3 |
pracovníci |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
0,9 |
úhrnem |
osob |
580 |
|
zisk |
mil.Kč |
9,0 |
z
toho |
ústředí |
96 |
|
z
toho |
čs. |
5,2 |
|
námořníci |
484 |
|
|
čín. |
3,8 |
Každé
straně přibylo po jedné lodi, ale při poklesu celkového zisku se změnil výrazně
vzrostl objem i podíl (již 58%) čs.strany.
Přeprava zboží poprvé překročila půlmilionovou hranici v jednom roce. Od začátku provozu lodě překročily prvních 10 tisíc dní EČ a současně první 2 tisíce dní MEČ.
Přes
kladný výsledek všech lodí celkový hospodářský výsledek v důsledku
podstatného poklesu zisku v DV relaci proti předchozím roku klesl
dle
lodí |
provozní
výsledky |
|
tuno |
|
finanční
výsledky |
poř. |
|
návratnost |
odp. | |||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
RE I. |
6 |
333 |
19 |
45 |
38 |
250 |
|
8,6 |
3,0 |
0,7 |
3,7 |
13,0 |
|
28,3 |
3,5 |
5,5 |
FU |
4 |
278 |
57 |
28 |
38 |
182 |
|
4,6 |
0,1 |
0,9 |
1,0 |
16,0 |
|
6,4 |
15,6 |
5,5 |
LI |
6 |
336 |
16 |
44 |
59 |
323 |
|
5,1 |
0,3 |
1,4 |
1,7 |
24,9 |
|
6,7 |
14,8 |
5,5 |
DU |
5 |
334 |
4 |
46 |
49 |
381 |
|
5,4 |
1,1 |
1,3 |
2,4 |
22,8 |
|
10,5 |
9,5 |
5,5 |
M I. |
4 |
338 |
16 |
38 |
42 |
322 |
|
4,6 |
0,3 |
1,1 |
1,4 |
20,8 |
|
6,9 |
14,4 |
5,5 |
OST |
6 |
320 |
59 |
115 |
84 |
830 |
|
7,2 |
1,3 |
1,7 |
3,0 |
30,3 |
|
9,9 |
10,1 |
5,5 |
OR I. |
5 |
347 |
59 |
49 |
39 |
363 |
|
5,3 |
0,4 |
1,2 |
1,7 |
22,7 |
|
7,5 |
13,4 |
5,5 |
KL |
6 |
334 |
14 |
72 |
53 |
504 |
|
5,4 |
1,7 |
1,3 |
3,0 |
23,7 |
|
12,8 |
7,8 |
5,5 |
OK I. |
4 |
280 |
41 |
37 |
39 |
228 |
|
4,2 |
0,7 |
1,1 |
1,9 |
20,7 |
|
9,0 |
11,1 |
5,5 |
PI |
9 |
262 |
69 |
38 |
24 |
44 |
|
2,6 |
0,3 |
0,2 |
0,5 |
10,3 |
|
4,9 |
20,4 |
2,3 |
|
55 |
3162 |
354 |
511 |
465 |
3426 |
|
53,0 |
9,4 |
10,9 |
20,3 |
205 |
|
9,9 |
10,1 |
5,3 |
Provoz
byl rozšířen o novou relaci z polských přístavů na Kubu, opřenou o začínající
čilou oboustrannou výměnu zboží. Nájem cizí tonáže byl spojen s potížemi a
vyso ými sazbami, protože lodě najíždějící kubánské přístavy byly zaneseny na
tzv.černou listinu a měly zakázáno najíždět do některých dalších přístavů,
zejména všech přístavů USA.
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
DV |
28 |
2007 |
|
248 |
279 |
2049 |
|
31,7 |
6,7 |
G |
Kuba |
5 |
262 |
|
35 |
27 |
178 |
|
7,8 |
3,7 |
G |
Levanta |
9 |
262 |
|
38 |
24 |
44 |
|
2,6 |
0,5 |
G |
ostatní |
7 |
311 |
|
75 |
52 |
325 |
|
3,8 |
0,6 |
T |
tanker |
6 |
320 |
|
115 |
83 |
830 |
|
7,2 |
1,5 |
|
|
55 |
3162 |
|
511 |
465 |
3426 |
|
53,0 |
13,0 |
Nasazení lodě Republika do kubánské relace (tři exportní –
první začala 8.3.1961 - a dvě importní cesty) příznivě ovlivnil její výsledky,
ale úbytek cest v DV relaci i zhoršená situace v množství i kvalitě
přepravovaného zboží
se projevil podstatným zhoršením finančních výsledků. Loď Pionýr při
celoročním provozu v levantské relaci již vykázala mírný zisk.
Pod čs
vlajkou byly přepraveny pro čínskou stranu další dvě lodě, ale pouze mezi
čínskými přístavy Tsingtao (na severu ve Žlutém moři) a Tsamkong (na jihu
v Jihočínském moři). Jednalo se o kombinované lodě pro přepravu pasažérů i
nákladu, loď Odra, původně Peace No.25 (Ho-ping-25) a Labe (I.), původně
Friendship No.58.