V důsledku ztráty Pionýra a přírůstku Sitna se
stav lodí k začátku roku nezměnil, v průběhu roku však dosáhl ji počtu
deseti jednotek..
Dodány poslední dvě lodi ze serie B/455 typu Blaník
rovněž upravené jako Sitno, Radhošť
byla jako dvě předchozí nasazena do kubánské relace, pro níž
jsou vhodné svojí velikostí i uspořádáním, především v exportu, Kriváň byl od počátku pronajat na volném trhu formou časového
nájmu.
Funkce ústřední ředitel podniku byla změněna na
generální ředitel.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
8 |
|
množství |
tis.tun |
888,1 |
z toho |
G |
6 |
|
z toho |
vl.lodě |
863,0 |
|
B |
2 |
|
|
naj.lodě |
25,1 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
210,0 |
nosnost |
tis.DWT |
124,6 |
|
z toho |
vl.lodě |
201,5 |
z toho |
G |
56,5 |
|
|
naj.lodě |
8,5 |
|
B |
68,2 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
236,4 |
tonáž |
tis.BRT |
84,2 |
|
příjmy za |
cestující |
|
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
524,1 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
371,2 |
|
výkony |
mil.Kč |
209,4 |
|
% |
71 |
|
odpisy |
mil.Kč |
45,0 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
1,5 |
pořiz. |
mil.Kčs |
525,6 |
|
zisk |
mil.Kč |
70,3 |
zůst. |
mil.Kčs |
372,4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
C k rozd. |
mil.Kč |
70,3 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
51,7 |
prům.stav |
osob |
605 |
|
podíl |
% |
73,5 |
z toho |
ústředí |
87 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
18,6 |
|
námořníci |
518 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
|
Počet pracovníků rostl pouze u lodí, v rozdělené
hospodářského výsledku se výrazně zvýšil podíl odvodů, který se přiblížil třem
čtvrtinám zdrojů k rozdělení.
dle lodí |
|
provozní výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky |
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Kladno |
6 |
311 |
0 |
59 |
61 |
469 |
|
27,9 |
14,3 |
6,0 |
20,3 |
74,7 |
|
27,2 |
3,7 |
8,0 |
Jiskra |
11 |
360 |
3 |
23 |
38 |
70 |
|
11,4 |
3,0 |
1,9 |
5,0 |
23,6 |
|
21,0 |
4,8 |
8,2 |
Košice I. |
11 |
353 |
13 |
278 |
89 |
1472 |
|
28,1 |
11,7 |
6,7 |
18,4 |
83,2 |
|
22,1 |
4,5 |
8,0 |
Republika II. |
6 |
347 |
4 |
72 |
60 |
400 |
|
31,4 |
13,8 |
5,4 |
19,3 |
67,8 |
|
28,4 |
3,5 |
8,0 |
Brno |
6 |
344 |
5 |
72 |
67 |
650 |
|
26,2 |
8,8 |
5,1 |
13,9 |
63,7 |
|
21,8 |
4,6 |
8,0 |
Vítkovice I. |
7 |
304 |
16 |
259 |
83 |
2102 |
|
24,1 |
4,3 |
10,2 |
14,5 |
127,8 |
|
11,3 |
8,8 |
8,0 |
Blaník |
9 |
327 |
14 |
37 |
48 |
208 |
|
21,3 |
10,4 |
3,2 |
13,6 |
39,3 |
|
34,6 |
2,9 |
8,1 |
Sitno |
7 |
332 |
8 |
30 |
38 |
150 |
|
18,5 |
7,9 |
3,5 |
11,4 |
43,4 |
|
26,2 |
3,8 |
8,0 |
Radhošť |
4 |
180 |
10 |
17 |
22 |
80 |
|
9,1 |
3,2 |
2,0 |
5,2 |
43,2 |
|
12,1 |
8,3 |
4,6 |
Kriváň |
3 |
96 |
1 |
16 |
18 |
70 |
|
3,4 |
1,0 |
1,1 |
2,1 |
43,4 |
|
4,8 |
20,7 |
2,5 |
ostatní |
2 |
0 |
0 |
25 |
0 |
0 |
|
8,5 |
2,0 |
0,0 |
2,0 |
|
|
|
|
|
|
72 |
2953 |
74 |
888 |
525 |
5671 |
|
210,0 |
80,4 |
45,0 |
125,4 |
610 |
|
20,6 |
4,9 |
7,4 |
Vývoj konjunkturní situace na námořním trhu byl
uspokojivý a tři čtvrtiny roku se sazby držely na vysoké úrovni, k poklesu došlo
až ve čtvrtém čtvrtletí Větší lodě zajištovaly odvoz cukru z Kuby (pro zajištění
přepravy kontrahovaného množství byla najata i cizí loď Probitas, která
uskutečnila 2 cesty se ziskem 2 mil.Kč.) a poté s ohledem na pokles speciálního
zboží do Iraku byly provozovány i krátkodobém časovém nájmu., což se týkalo i
BCC po převážnou část roku .
Zisk i přínos lodí se zvýšil, návratnost
naopak mírně zhoršila, ale zůstala velmi vysoká nad dvaceti procenty. Všechny
lodě opět ziskové, nejlepší pak Blaník s téměř třicetipěti procenty
návratnosti.
dle
relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
Amerika |
2 |
88 |
|
25 |
14 |
78 |
|
5,7 |
2,1 |
G |
Baltik |
6 |
184 |
|
11 |
11 |
10 |
|
4,9 |
0,7 |
G |
BSV |
3 |
207 |
|
25 |
39 |
307 |
|
28,8 |
18,4 |
G |
Kuba |
29 |
1211 |
|
147 |
182 |
753 |
|
71,6 |
35,2 |
G |
Levanta |
1 |
22 |
|
13 |
3 |
27 |
|
1,9 |
0,7 |
G |
ostatní |
11 |
584 |
|
106 |
104 |
921 |
|
36,3 |
14,5 |
B |
cesty |
11 |
353 |
|
278 |
89 |
1472 |
|
28,1 |
13,8 |
B |
T/C |
7 |
304 |
|
259 |
83 |
2102 |
|
24,1 |
9,3 |
|
|
70 |
2952 |
|
863 |
525 |
5670 |
|
201,5 |
94,7 |
Na výsledku se opět nejvíce podílí kubánská relace,
kde velké lodě zajišťovaly odvoz cukru z Kubv, menší lodě pak obstarávaly
přepravu exportního zboží. V relaci do Iráku se objem exportního zboží značně
snížil, přesto zůstává na druhém místě. Jiskra byla v polovině roku na
požadavek Čechofrachtu nasazena na odvoz řeziva z Polska do Anglie. BCC
byly po převážnou část roku pronajaty na čas cizím nájemcům s příjmem
vesměs ve volné měně, obdobné zaměstnání, ale s nájmy na jednotlivé cesty
bylo nutné koncem roku zajistit i pro část ostatních lodí.