V roce 1973 byla v NDR zakoupena loď Mír II. (loď pro přepravu suchého
nákladu, s robustní konstrukcí překládacího zařízení, původně určena pro rejdaře
v ČLR).
Z provozu vyřazeny dvě lod pro přepravu kusového
nákladu: jedna z nejproduktivnějších a nejspolehlivějších Kladno,
která byla odprodána řeckému rejdaři a dále provozována pod jménem Apostolos (a
v nájmu využita spolu s další lodí Nicolaos, celkem k 3 cestám
s cukrem z Kuby) a Republika II. (švédskému rejdaři, kde plula
pod jménem Cape Blanc).
V důsledku výstavby linky A Metra se ústředí
přestěhovalo z budovy Na můstku, kde byly v nájmu, do budovy Strojimportu v paláci Koruna na Václavském náměstí
(technický úsek byl umístěn v Legerově ulici). Protože i palác Koruna měl být
cca za 1 rok rekonstruován, začalo se s přípravou výstavby provizorní
budovy na Hagiboru ve Strašnicích. Současně byly zahájena práce na projektové
přípravě nového sídla podniku, které mělo být v Opletalově ulici pod budovou
FMZO.
1.6. vstoupila v platnost zásadní platová přestavba
námořníků.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
11 |
|
množství |
tis.tun |
933,0 |
z toho |
G |
8 |
|
z toho |
vl.lodě |
896,3 |
|
B |
3 |
|
|
naj.lodě |
36,7 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
279,3 |
nosnost |
tis.DWT |
168,9 |
|
z toho |
vl.lodě |
266,0 |
z toho |
G |
68,3 |
|
|
naj.lodě |
13,3 |
|
B |
100,5 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
299,3 |
tonáž |
tis.BRT |
115,1 |
|
příjmy za |
cestující |
0,6 |
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
710,8 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
410,7 |
|
výkony |
mil.Kč |
289,3 |
|
% |
58 |
|
odpisy |
mil.Kč |
57,0 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
7,8 |
pořiz. |
mil.Kčs |
713,2 |
|
zisk |
mil.Kč |
97,0 |
zůst. |
mil.Kčs |
412,4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
C k rozd. |
mil.Kč |
97,0 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
77,0 |
prům.stav |
osob |
749 |
|
podíl |
% |
79,4 |
z toho |
ústředí |
95 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
19,8 |
|
námořníci |
654 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
|
11 lodí na začátku roku překonala dosavadní maxima
z roku 1965 v nosnosti DWT (současně kapacita BCC přesáhla sto tisíc
DWT a převýšila nosnost lodí pro kusový náklad) a poprvé překročila i
stotisícovou hranici tonáže BRT. Počet pracovníků dále rostl, podíl odvodů klesl
k osmdesátiprocentní hranici.
dle lodí |
|
provozní výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky |
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Kladno |
3 |
169 |
27 |
35 |
32 |
308 |
|
12,5 |
1,3 |
2,7 |
4,1 |
74,7 |
|
5,4 |
18,4 |
3,7 |
Jiskra |
24 |
364 |
12 |
42 |
35 |
37 |
|
15,8 |
3,7 |
1,9 |
5,6 |
23,6 |
|
23,8 |
4,2 |
8,2 |
Košice I. |
4 |
327 |
16 |
99 |
56 |
1236 |
|
27,3 |
2,6 |
6,7 |
9,2 |
83,2 |
|
11,1 |
9,0 |
8,0 |
Republika II. |
2 |
96 |
7 |
26 |
24 |
213 |
|
6,7 |
1,6 |
1,6 |
3,1 |
67,8 |
|
4,6 |
21,6 |
2,3 |
Brno |
5 |
307 |
22 |
66 |
57 |
704 |
|
29,2 |
9,0 |
5,3 |
14,3 |
63,7 |
|
22,4 |
4,5 |
8,3 |
Vítkovice I. |
6 |
313 |
39 |
220 |
62 |
1223 |
|
24,9 |
1,1 |
10,3 |
11,3 |
127,8 |
|
8,9 |
11,3 |
8,0 |
Blaník |
8 |
360 |
2 |
37 |
57 |
256 |
|
29,1 |
13,5 |
3,2 |
16,7 |
39,3 |
|
42,5 |
2,4 |
8,1 |
Sitno |
9 |
367 |
14 |
39 |
48 |
199 |
|
18,8 |
4,7 |
3,5 |
8,1 |
43,4 |
|
18,8 |
5,3 |
8,0 |
Radhošť |
10 |
396 |
15 |
42 |
59 |
226 |
|
27,7 |
11,8 |
3,5 |
15,3 |
43,2 |
|
35,4 |
2,8 |
8,0 |
Kriváň |
5 |
280 |
22 |
21 |
62 |
246 |
|
19,9 |
6,9 |
3,5 |
10,4 |
43,4 |
|
24,0 |
4,2 |
8,0 |
Praha |
8 |
358 |
15 |
225 |
69 |
1319 |
|
23,6 |
2,2 |
9,8 |
11,9 |
113,8 |
|
10,5 |
9,5 |
8,6 |
Mír II. |
4 |
275 |
5 |
44 |
57 |
581 |
|
30,4 |
12,3 |
5,2 |
17,5 |
91,0 |
|
19,2 |
5,2 |
5,7 |
vlastní |
88 |
3612 |
196 |
896 |
618 |
6548 |
0 |
266,0 |
70,6 |
57,0 |
127,6 |
815 |
|
15,7 |
6,4 |
7,0 |
najaté |
3 |
0 |
0 |
37 |
0 |
0 |
|
13,3 |
-4,0 |
0,0 |
-4,0 |
|
|
|
|
|
cestující |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
0,6 |
0,6 |
0,0 |
0,6 |
|
|
|
|
|
|
91 |
3612 |
196 |
933 |
618 |
6548 |
|
279,9 |
67,1 |
57,0 |
124,2 |
815 |
|
15,2 |
6,6 |
7,0 |
Všechny lodě opět ziskové,. nejlepší výsledky dosáhly
šestitisícovky Blaník a Radhošť. Výrazné zvýšení zisku i návratnosti tak
zaznamenala celá flota.
3 cesty najatých lodí (2 Apostolos a 1 Nicolaos) však
skončily ztrátou. Najímání cizích lodí:mělo dva důvody:
a)
zajištění smluvních
přeprav pro Čechofracht – většinou sezonní přepravy cukru, soustředěné do
poměrně krátkého období po sklizni na Kubě
b)
uvolnění vlastních lodí
pro efektivnější zaměstnání, při čemž celkový výsledek byl takto
optimalizován
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
BSV |
19 |
1198 |
|
165 |
244 |
2017 |
|
104,4 |
43,1 |
G |
Kuba |
26 |
1016 |
|
132 |
146 |
679 |
|
68,5 |
29,9 |
G |
Levanta |
25 |
401 |
|
55 |
41 |
74 |
|
17,3 |
4,8 |
B |
cesty |
4 |
327 |
|
99 |
56 |
1236 |
|
27,3 |
5,6 |
B |
T/C |
14 |
671 |
|
445 |
131 |
2542 |
|
48,5 |
15,4 |
|
|
88 |
3613 |
|
896 |
618 |
6548 |
|
266,0 |
98,9 |
S vyjímkou Levanty zaznamenaly zlepšení všechny
relace i provoz BCC