Byla převzata loď Bratislava, sesterská loď Prahy z
hlediska trupu a provedení (liší se dispozicí nástavby a druhým
ko
mínem), která
však představuje další generaci z hlediska vybavení. Z technického
hlediska představuje počátek nové éry našich lodí (vysoký stupeň automatizace a
dálkové hydraulické ovládání pohonného zařízení - nástavný lodní šroub - z
můstku, umožňující denní šestnáctihodinový provoz strojovny bez obsluhy, moderní
navigační zařízení-poprvé antikolizní radar). Rovněž interiér byl komfortně
vybavený saunou, tělocvičnou a vestavěným bazénem.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
10 |
|
množství |
tis.tun |
1348,0 |
z toho |
G |
7 |
|
z toho |
vl.lodě |
1321,4 |
|
B |
3 |
|
|
naj.lodě |
26,6 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
398,5 |
nosnost |
tis.DWT |
156,5 |
|
z toho |
vl.lodě |
388,4 |
z toho |
G |
56,0 |
|
|
naj.lodě |
10,2 |
|
B |
100,5 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
295,7 |
tonáž |
tis.BRT |
105,1 |
|
příjmy za |
cestující |
0,6 |
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
676,2 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
424,0 |
|
výkony |
mil.Kč |
399,0 |
|
% |
63 |
|
odpisy |
mil.Kč |
64,3 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
7,1 |
pořiz. |
mil.Kčs |
678,6 |
|
zisk |
mil.Kč |
126,1 |
zůst. |
mil.Kčs |
425,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
C k rozd. |
mil.Kč |
126,1 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
105,6 |
prům.stav |
osob |
779 |
|
podíl |
% |
83,7 |
z toho |
ústředí |
101 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
4,0 |
|
námořníci |
678 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
|
Přeprava zboží v jednom roce překonala poprvé hranici jednoho milionu tun a to velmi výrazně, o což se zasloužily 4 BCC, které samy přepravily více než 1 mil.tun.
Stav pracovníků dále zvyšoval, v ústředí již přesáhl stovku, u námořníků činil počet cizinců 14 osob (3,4%). Dle nové metodiky byli zahrnuti do stavu námořníků pouze pracovníci, kteří jsou na lodi nebo čerpají dovolenou a volné dny. Pracovníci, kteří nejsou podnikem placeni, mají neplacenou dovolenou nebo souhlas k brigádě v jiném podniku, zůstávají pouze v evidenčním stavu.
Při růstu zdrojů k rozdělení stoupl i podíl odvodů nad osmdesát procent.
dle lodí |
|
provozní výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky |
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Jiskra |
18 |
352 |
11 |
21 |
54 |
60 |
|
27,4 |
14,2 |
2,0 |
16,2 |
23,6 |
|
68,6 |
1,5 |
8,3 |
Košice I. |
14 |
368 |
35 |
341 |
94 |
1470 |
|
28,7 |
5,2 |
6,7 |
11,9 |
83,2 |
|
14,3 |
7,0 |
8,0 |
Brno |
4 |
378 |
17 |
55 |
52 |
568 |
|
39,3 |
9,3 |
5,3 |
14,6 |
63,7 |
|
23,0 |
4,4 |
8,3 |
Vítkovice I. |
7 |
370 |
23 |
248 |
83 |
1599 |
|
35,5 |
11,1 |
10,3 |
21,4 |
127,8 |
|
16,7 |
6,0 |
8,0 |
Blaník |
7 |
330 |
20 |
31 |
45 |
171 |
|
29,0 |
13,9 |
3,2 |
17,1 |
39,3 |
|
43,5 |
2,3 |
8,1 |
Sitno |
8 |
371 |
0 |
35 |
59 |
221 |
|
37,4 |
18,4 |
3,5 |
21,9 |
43,4 |
|
50,5 |
2,0 |
8,0 |
Radhošť |
7 |
323 |
0 |
35 |
38 |
183 |
|
25,7 |
11,2 |
3,5 |
14,7 |
43,2 |
|
33,9 |
3,0 |
8,0 |
Kriváň |
6 |
393 |
19 |
27 |
76 |
319 |
|
46,0 |
21,9 |
3,5 |
25,3 |
43,4 |
|
58,4 |
1,7 |
8,0 |
Praha |
9 |
352 |
6 |
227 |
81 |
1662 |
|
26,4 |
7,6 |
9,0 |
16,6 |
113,8 |
|
14,6 |
6,8 |
7,9 |
Mír II. |
3 |
265 |
55 |
35 |
44 |
473 |
|
58,1 |
29,0 |
7,3 |
36,2 |
91,0 |
|
39,8 |
2,5 |
8,0 |
Bratislava |
9 |
308 |
16 |
267 |
64 |
1176 |
|
35,0 |
16,8 |
10,2 |
26,9 |
131,0 |
|
20,5 |
4,9 |
7,8 |
ostatní |
1 |
0 |
0 |
26 |
0 |
0 |
|
10,2 |
-4,2 |
0,0 |
-4,2 |
|
|
|
|
|
cestující |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
0,6 |
0,6 |
0,0 |
0,6 |
|
|
|
|
|
|
93 |
3810 |
202 |
1348 |
690 |
7902 |
|
399,1 |
154,9 |
64,3 |
219,2 |
803 |
|
27,3 |
3,7 |
8,0 |
Vzestup sazeb pokračoval ještě v prvním pololetí,
poté z počátku prudce a později pozvolněji klesly až na úroveň 1.poloviny
1973.
4 BCC byly provozovány za podmínek dlouhodobých časových nájmů uzavřených v předchozím roce, ost.lodě se opíraly především o čs.zboží a cizí substrát přepravovaly pro zlepšení využití kapacity lodí a HV. Všechny lodě skončily ziskem, přínos i návratnost nadprůměrné u všech skupin lodí, nejvíce u Jiskry a všech šestitisícovek.
1 cestu uskutečnila najatá loď Capetan Psaross se
ztrátou.
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
BSV |
17 |
1289 |
|
125 |
225 |
1453 |
|
178,3 |
94,2 |
G |
Kuba |
19 |
863 |
|
93 |
105 |
482 |
|
63,8 |
28,1 |
G |
Levanta |
16 |
211 |
|
17 |
26 |
14 |
|
17,1 |
10,5 |
G |
ostatní |
1 |
49 |
|
4 |
12 |
46 |
|
3,6 |
1,3 |
B |
cesty |
1 |
65 |
|
24 |
12 |
282 |
|
3,6 |
-1,2 |
B |
T/C |
38 |
1333 |
|
1059 |
310 |
5624 |
|
122,0 |
60,1 |
|
|
92 |
3810 |
|
1322 |
690 |
7901 |
|
388,4 |
193,0 |
Počet lodí v jednotlivých relacích byl přizpůsoben
množství a struktuře přepravovaného zboží, k přesunu došlo především z kubánské
relace do relace Perský záliv a
Indie, kde bylo zajištěno využití lodního prostoru pro dosažení vysoké
rentability. HV se zvýšil u všech sledovaných skupin lodí.
Na celkovém HV se podílela relace Indie-Irák 49, Kuba
15, Levanta 5 a BCC (v dlouhodobém časovém nájmu s příjmy v efektivních volných
měnách) 31% .