Počet, kapacita ani hodnota lodí se nezměnily, flota
zestárla a její zůstatková hodnota se snížila pod čtyřicet procent pořizovací
hodnoty.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
12 |
|
množství |
tis.tun |
1444,8 |
z toho |
G |
7 |
|
z toho |
vl.lodě |
1444,8 |
|
B |
5 |
|
|
naj.lodě |
0,0 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
338,8 |
nosnost |
tis.DWT |
221,6 |
|
z toho |
vl.lodě |
338,8 |
z toho |
G |
56,0 |
|
|
naj.lodě |
|
|
B |
165,7 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
234,5 |
tonáž |
tis.BRT |
146,2 |
|
příjmy za |
cestující |
|
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
766,6 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
302,4 |
|
výkony |
mil.Kč |
389,4 |
|
% |
39 |
|
odpisy |
mil.Kč |
47,4 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
14,4 |
pořiz. |
mil.Kčs |
781,5 |
|
zisk |
mil.Kč |
69,4 |
zůst. |
mil.Kčs |
312,9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
k rozdělení |
mil.Kč |
69,4 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
66,8 |
prům.stav |
osob |
807 |
|
podíl |
% |
96,2 |
z toho |
ústředí |
128 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
2,6 |
|
námořníci |
679 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
|
V ústředí další mírný růst pracovníků a vyšší
tempo režie, podíl odvodů stále velmi vysoký a dotace podnikových fondů
nedostatečná.
dle
lodí |
|
provozní
výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky
|
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Jiskra |
12 |
321 |
16 |
9 |
33 |
9 |
|
23,3 |
12,3 |
0,0 |
12,3 |
19,9 |
|
62,0 |
1,6 |
0,0 |
Košice I. |
14 |
343 |
12 |
308 |
51 |
526 |
|
31,0 |
8,2 |
0,1 |
8,3 |
69,7 |
|
11,9 |
8,4 |
0,1 |
Brno |
3 |
239 |
8 |
38 |
31 |
277 |
|
25,9 |
6,0 |
2,0 |
8,1 |
55,3 |
|
14,6 |
6,9 |
3,7 |
Vítkovice I. |
8 |
396 |
35 |
286 |
59 |
1114 |
|
23,8 |
-0,8 |
6,8 |
6,1 |
106,6 |
|
5,7 |
17,6 |
6,4 |
Blaník |
7 |
285 |
9 |
21 |
34 |
115 |
|
22,1 |
4,1 |
1,5 |
5,6 |
35,6 |
|
15,8 |
6,3 |
4,2 |
Sitno |
6 |
384 |
1 |
27 |
42 |
163 |
|
26,1 |
6,9 |
1,9 |
8,8 |
34,5 |
|
25,6 |
3,9 |
5,6 |
Radhošť |
4 |
332 |
0 |
19 |
37 |
138 |
|
22,4 |
5,6 |
1,7 |
7,2 |
34,8 |
|
20,8 |
4,8 |
4,8 |
Kriváň |
5 |
338 |
21 |
14 |
41 |
113 |
|
28,9 |
8,7 |
1,8 |
10,5 |
34,5 |
|
30,5 |
3,3 |
5,2 |
Praha |
8 |
336 |
6 |
226 |
56 |
1285 |
|
31,7 |
8,1 |
5,6 |
13,7 |
92,9 |
|
14,7 |
6,8 |
6,0 |
Mír II. |
5 |
399 |
19 |
54 |
43 |
400 |
|
39,8 |
5,2 |
6,4 |
11,7 |
74,2 |
|
15,7 |
6,4 |
8,7 |
Bratislava |
6 |
327 |
23 |
175 |
45 |
952 |
|
29,1 |
4,1 |
7,7 |
11,8 |
105,1 |
|
11,2 |
8,9 |
7,3 |
Třinec |
9 |
374 |
10 |
268 |
61 |
1424 |
|
34,9 |
5,7 |
10,6 |
16,3 |
129,3 |
|
12,6 |
7,9 |
8,2 |
|
87 |
4074 |
160 |
1445 |
533 |
6516 |
|
338,8 |
74,2 |
46,2 |
120,4 |
792 |
|
15,2 |
6,6 |
5,8 |
Začátkem roku došlo prudkému růstu cen ropy, což mělo
za následek zvýšení provozních nákladů i růst námořních sazeb, které dosáhl
nejvyšší úrovně v polovině listopadu. Nejvyšší úrovně dosáhl námořní trh v
listopadu, poté se již začaly objevovat známky poklesu.
Zisk se zvýšil pouze poklesem odpisů (2 lodě již
odepsány), přínos i návratnost zůstaly stejné. Jednotlivé lodi měly vyrovnanější
výsledky, ztrátová pouze Vítkovice, nadprůměrné Jiskra a
šestitisícovky.
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
BSV |
20 |
1658 |
|
144 |
185 |
1089 |
|
140,1 |
38,6 |
G |
Kuba |
4 |
195 |
|
18 |
26 |
95 |
|
12,5 |
3,6 |
G |
Levanta |
18 |
445 |
|
20 |
49 |
32 |
|
35,8 |
21,4 |
B |
cesty |
27 |
880 |
|
714 |
134 |
2683 |
|
96,0 |
27,6 |
B |
T/C |
18 |
896 |
|
549 |
138 |
2618 |
|
54,5 |
16,3 |
|
|
87 |
4074 |
|
1445 |
532 |
6517 |
|
338,8 |
107,5 |
U trampových lodí byl nosným programem dovoz rud z
oblasti jižní Ameriky a chemických surovin ze Sovětského svazu a Afriky.
Vítkovice byly pronajaty do časového nájmu na cizí účet. U liniových lodí se
provoz soustředil do Arabského zálivu a Indie (35%), v exportu s čs.zbožím,
doplňovaným přikládkami z oblasti Skandinávie a západní Evropy, v importu
nedostatek čs.zboží nahrazovaly nájmy na cizí účet. Odvoz speciálu v levantské
relaci (26%) zajišťovala Jiskra doplněná cestami dalších lodí . Podíl BCC se
zvýšil na 41%.