Počet lodí s odpovídajícím parametry kapacitními
a hodnotovými se nezměnil, v provozu zůstalo nadále 14 lodí.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
14 |
|
množství |
tis.tun |
1823,9 |
z toho |
G |
9 |
|
z toho |
vl.lodě |
1805,0 |
|
B |
5 |
|
|
naj.lodě |
18,9 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
500,4 |
nosnost |
tis.DWT |
264,2 |
|
z toho |
vl.lodě |
493,5 |
z toho |
G |
98,6 |
|
|
naj.lodě |
6,9 |
|
B |
165,7 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
274,4 |
tonáž |
tis.BRT |
175,4 |
|
příjmy za |
cestující |
|
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
1390,2 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
665,3 |
|
výkony |
mil.Kč |
506,1 |
|
% |
48 |
|
odpisy |
mil.Kč |
83,6 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
16,1 |
pořiz. |
mil.Kčs |
1409,0 |
|
zisk |
mil.Kč |
26,2 |
zůst. |
mil.Kčs |
672,4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
k rozdělení |
mil.Kč |
26,2 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
21,3 |
prům.stav |
osob |
1038 |
|
podíl |
% |
81,3 |
z toho |
ústředí |
137 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
1,9 |
|
námořníci |
901 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
|
Podnik vykázal opět zisk, z něhož šlo do
podnikových fondů pouze minimum. Počet námořníků na lodích i v záloze se
poněkud snížil.
dle
lodí |
|
provozní
výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky
|
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Košice I. |
14 |
348 |
0 |
327 |
43 |
605 |
|
37,2 |
13,3 |
0,0 |
13,3 |
69,7 |
|
19,1 |
5,2 |
0,0 |
Vítkovice I. |
6 |
395 |
15 |
217 |
62 |
1323 |
|
23,7 |
-0,7 |
0,0 |
-0,7 |
106,6 |
|
-0,6 |
-158,6 |
0,0 |
Blaník |
10 |
337 |
25 |
34 |
38 |
110 |
|
30,3 |
3,8 |
0,2 |
4,0 |
35,6 |
|
11,2 |
8,9 |
0,5 |
Sitno |
6 |
318 |
52 |
17 |
40 |
77 |
|
45,4 |
13,8 |
1,9 |
15,7 |
34,5 |
|
45,5 |
2,2 |
5,5 |
Radhošť |
11 |
343 |
18 |
30 |
37 |
104 |
|
37,1 |
9,7 |
1,9 |
11,5 |
34,8 |
|
33,2 |
3,0 |
5,4 |
Kriváň |
11 |
403 |
0 |
32 |
31 |
103 |
|
38,3 |
13,3 |
2,1 |
15,3 |
34,5 |
|
44,5 |
2,2 |
6,1 |
Praha |
9 |
334 |
33 |
276 |
63 |
1615 |
|
39,8 |
-3,0 |
5,0 |
2,0 |
92,9 |
|
2,2 |
46,4 |
5,4 |
Mír II. |
9 |
359 |
16 |
85 |
40 |
345 |
|
38,2 |
1,2 |
4,1 |
5,3 |
74,2 |
|
7,2 |
14,0 |
5,5 |
Bratislava |
7 |
338 |
0 |
197 |
42 |
807 |
|
41,2 |
12,2 |
5,3 |
17,5 |
105,1 |
|
16,7 |
6,0 |
5,0 |
Třinec |
10 |
359 |
9 |
291 |
51 |
952 |
|
41,5 |
7,6 |
7,1 |
14,7 |
129,3 |
|
11,3 |
8,8 |
5,5 |
Orlík II. |
6 |
321 |
11 |
79 |
34 |
327 |
|
30,2 |
-3,9 |
13,2 |
9,3 |
194,9 |
|
4,8 |
20,9 |
6,8 |
Slapy |
6 |
375 |
1 |
72 |
40 |
334 |
|
25,8 |
1,4 |
13,8 |
15,2 |
172,0 |
|
8,8 |
11,3 |
8,0 |
Lipno |
6 |
384 |
3 |
77 |
59 |
549 |
|
39,8 |
-0,1 |
13,9 |
13,8 |
170,8 |
|
8,1 |
12,4 |
8,1 |
Orava II. |
7 |
384 |
0 |
71 |
47 |
384 |
|
25,1 |
-0,8 |
14,1 |
13,3 |
175,8 |
|
7,6 |
13,2 |
8,0 |
vlastní |
118 |
4998 |
183 |
1805 |
627 |
7635 |
0 |
493,5 |
67,8 |
82,6 |
150,4 |
1431 |
|
10,5 |
9,5 |
5,8 |
najaté |
1 |
0 |
0 |
19 |
0 |
0 |
|
6,9 |
1,7 |
0,0 |
1,7 |
|
|
|
|
|
|
119 |
4998 |
183 |
1824 |
627 |
7635 |
|
500,4 |
69,5 |
82,6 |
152,1 |
1431 |
|
10,6 |
9,4 |
5,8 |
Sazební indexy námořního trhu se pohybovaly na nízké
krizové úrovni 1983 a v řadě měsíců
vykazovaly ještě nižší hodnot, především u časových nájmů, Oživení obchodu a
vzestup sazeb se projevily pouze u některých druhů zboží a v kratším časovém
období.. Poněkud se oživil objem námořních obchodů, zlepšila se i situace v
nabídce zboží čs.ZO z hlediska množství i struktury, zvýšil se i objem
speciálních přeprav, což umožnilo zaměstnat větší část tonáže přepravami
čs.substrátů. Nájmy na cizí účet byly uzavírány v době přechodného zlepšení
konjunkturní situace.
Proti předchozímu roku se vykázala flota i 9 lodí zisk, návratnost se vrátila nad
10%.
Nájem jedné cizí lodi skončil se ziskem.
dle relací |
|
|
|
|
|
tuno |
|
|
prov. | |
kat. |
relace |
cest |
EČ |
|
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
BSV |
24 |
1075 |
|
154 |
121 |
684 |
|
113,8 |
23,1 |
G |
Kuba |
6 |
306 |
|
57 |
53 |
299 |
|
22,2 |
-2,2 |
G |
Levanta |
21 |
583 |
|
64 |
36 |
79 |
|
83,0 |
43,4 |
G |
ostatní |
21 |
1260 |
|
223 |
156 |
1274 |
|
91,1 |
3,2 |
B |
cesty |
29 |
1065 |
|
794 |
147 |
2983 |
|
140,3 |
45,3 |
B |
T/C |
17 |
709 |
|
513 |
114 |
2319 |
|
43,1 |
11,3 |
|
|
118 |
4998 |
|
1805 |
627 |
7638 |
|
493,5 |
124,0 |
Lodě byly zaměstnány přepravou surovin: cukr z Kuby,
apatity z Murmanska, rudy z Jižní Ameriky, Indie a Skandinávie, fosfáty z Afriky
a USA, pokrutiny z Indie, železo do Egypta a v kombinaci se zaměstnáním na cizí
účet se odrazily ve zvýšení objemu přeprav a současně v efektivnosti
jednotlivých cest. Firma Mafracht pak celoročně provozovala dvě jugoslávské
novostavby s rentabilním výsledkem pro ČNP.
V zisku dominovala Levanta 35%, BCC vykázaly
46%.