V souvislosti s rozdělením federace a vývojem zákonodárství akciových společností byly novelizovány stanovy a od 15.6. došlo ke změně obchodního jména na Česká námořní plavba, akciová společnost.
Akcie ČNP byly na Burze přijaty na kotovaný trh a jejich kurs se stabilně se pohyboval okolo hranice dva tisíce za 1 akcii.
Na Maltě založena další společnost COS-MARS pro provoz lodi
Šumava.
Investiční činnost byla zaměřena na postupnou změnu
struktury (bylo provedeno poptávkové řízení na nákup čtyř lodí pro hromadný
náklad o nosnosti 26-29 tis.DWT), byly odprodány tři lodě Praha, Bratislava a Otava (poslední slovenské společnosti Dunajplavba).
Dvě tankové lodě na přepravu ropy, kontrahované v roce 1991
s rumunskými loděnicemi v Mangalii a Konstanci byly převzaty
v nedokončeném stavu a odprodány zahraničnímu
zájemci.
stav k 1.1. |
|
|
|
za rok |
|
|
lodě |
|
|
|
přeprava |
|
|
celkem |
počet |
18 |
|
množství |
tis.tun |
2705,0 |
z toho |
G |
8 |
|
z toho |
vl.lodě |
2705,0 |
|
B |
10 |
|
|
naj.lodě |
0,0 |
kapacita |
|
|
|
dopravné |
mil.Kčs |
1086,9 |
nosnost |
tis.DWT |
500,3 |
|
z toho |
vl.lodě |
1086,9 |
z toho |
G |
95,3 |
|
|
naj.lodě |
|
|
B |
404,9 |
|
prům.sazba |
Kč/1 t |
401,8 |
tonáž |
tis.BRT |
310,4 |
|
příjmy za |
cestující |
|
hodnota |
|
|
|
|
|
|
pořiz. |
mil.Kčs |
4071,0 |
|
výsledky |
|
|
zůst. |
mil.Kčs |
2492,7 |
|
výkony |
mil.Kč |
2288,0 |
|
% |
61 |
|
odpisy |
mil.Kč |
167,9 |
ZP ČNP |
|
|
|
režie |
mil.Kč |
90,0 |
pořiz. |
mil.Kčs |
4251,5 |
|
zisk |
mil.Kč |
613,0 |
zůst. |
mil.Kčs |
2634,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
k rozdělení |
mil.Kč |
613,0 |
pracovníci |
|
|
|
odvody |
mil.Kč |
0,1 |
prům.stav |
osob |
1001 |
|
podíl |
% |
0,0 |
z toho |
ústředí |
89 |
|
příděly fondům |
mil.Kč |
5,4 |
|
námořníci |
912 |
|
nerozd.HV |
mil.Kč |
543,3 |
Uvedením lodi Beskydy do provozu v minulém r oce se počet lodí sice nezměnil (odprodán Mír II), ale nosnost v DWT překročila půl milionu (z toho BCC překročila 400 tis. a GC klesly pod 100 tis), rejstříková tonáž překročila 300 tis.BRT a pořizovací hodnota 4 miliardy.
Splatná daň je zahrnuta ve finančních nákladech a tudíž odečtena ze zisku, takže v rozdělení není uvedena. Větší část zisku (byl ovlivněn i jednorázovými prodeji lodí) však byla realizována zahraničními dceřinnými společnostmi a nepodléhal tudíž zdanění v tuzemsku.
Dividendy a tantiemy činily 60,9 mil.Kč.
dle lodí |
|
provozní výsledky |
tuno |
|
finanční výsledky |
|
poř. |
|
návratnost |
odp. | ||||||
loď |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
odp. |
přínos |
hodn. |
|
% |
roky |
% |
Praha |
3 |
109 |
7 |
78 |
21 |
439 |
|
14,4 |
10,2 |
0,0 |
10,2 |
92,9 |
|
10,9 |
9,1 |
0,0 |
Bratislava |
3 |
101 |
0 |
82 |
20 |
450 |
|
11,7 |
7,3 |
0,0 |
7,3 |
105,1 |
|
7,0 |
14,4 |
0,0 |
Třinec |
9 |
352 |
0 |
226 |
52 |
1136 |
|
53,2 |
19,2 |
0,0 |
19,2 |
129,3 |
|
14,9 |
6,7 |
0,0 |
Orlík II. |
8 |
364 |
0 |
76 |
65 |
500 |
|
50,8 |
2,7 |
13,4 |
16,1 |
194,9 |
|
8,3 |
12,1 |
6,9 |
Slapy |
7 |
340 |
21 |
67 |
38 |
288 |
|
44,3 |
-10,8 |
11,6 |
0,9 |
172,0 |
|
0,5 |
197,6 |
6,8 |
Lipno |
7 |
391 |
0 |
68 |
56 |
402 |
|
58,0 |
8,2 |
12,6 |
20,8 |
170,8 |
|
12,2 |
8,2 |
7,4 |
Orava II. |
6 |
369 |
0 |
65 |
59 |
413 |
|
46,0 |
-0,6 |
12,3 |
11,7 |
175,8 |
|
6,6 |
15,1 |
7,0 |
Vary |
6 |
302 |
17 |
106 |
62 |
855 |
|
51,0 |
18,1 |
0,0 |
18,1 |
82,5 |
|
21,9 |
4,6 |
0,0 |
Vltava |
9 |
384 |
0 |
52 |
70 |
307 |
|
47,2 |
1,3 |
13,7 |
15,0 |
205,5 |
|
7,3 |
13,7 |
6,7 |
Otava |
5 |
180 |
0 |
33 |
19 |
92 |
|
19,4 |
10,2 |
0,0 |
10,2 |
198,9 |
|
5,2 |
19,4 |
0,0 |
Dunaj |
6 |
328 |
0 |
170 |
61 |
1446 |
|
68,6 |
9,6 |
12,2 |
21,8 |
196,5 |
|
11,1 |
9,0 |
6,2 |
Berounka |
9 |
365 |
0 |
50 |
64 |
284 |
|
42,9 |
-0,6 |
13,0 |
12,4 |
189,1 |
|
6,6 |
15,2 |
6,9 |
Labe |
7 |
356 |
1 |
202 |
63 |
1187 |
|
63,2 |
3,0 |
14,2 |
17,2 |
210,7 |
|
8,1 |
12,3 |
6,7 |
Vítkovice II. |
6 |
373 |
2 |
217 |
74 |
2236 |
|
101,7 |
61,9 |
0,0 |
61,9 |
178,9 |
|
34,6 |
2,9 |
0,0 |
Sázava |
14 |
371 |
1 |
49 |
63 |
178 |
|
44,3 |
3,7 |
12,8 |
16,5 |
181,7 |
|
9,1 |
11,0 |
7,0 |
Košice II. |
8 |
382 |
2 |
283 |
61 |
1700 |
|
113,6 |
62,5 |
0,0 |
62,5 |
175,8 |
|
35,5 |
2,8 |
0,0 |
Tatry |
7 |
361 |
0 |
415 |
83 |
3295 |
|
122,9 |
30,7 |
31,0 |
61,7 |
455,4 |
|
13,5 |
7,4 |
6,8 |
Beskydy |
8 |
395 |
0 |
466 |
84 |
3307 |
|
133,6 |
96,1 |
0,0 |
96,1 |
876,0 |
|
11,0 |
9,1 |
0,0 |
|
128 |
5823 |
51 |
2705 |
1015 |
18515 |
|
1086,9 |
332,8 |
146,8 |
479,6 |
3992 |
|
12,0 |
8,3 |
3,7 |
Provoz lodí při příznivém vývoji námořního trhu (slabší začátek, postupné oživování, s kulminací koncem roku) byl rozložen opět do dlouhodobých časových nájmů a do operování na volném trhu a pro středně a krátkodobé nájmy., přičemž pronájem i operování bylo rozděleno mezi pražské ústředí a dceřinnou společnost COS-BULK Londýn.
Zisk, přínos i návratnost se zvýšily, ztrátu vykázaly lodě Slapy, Orava II. a Berounka.
vlastní dle kategorií |
počet |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
kat. |
relace |
lodí |
cest |
EČ |
MEČ |
tuny |
míle |
míle |
|
tržby |
zisk |
G |
|
8 |
65 |
2764 |
22 |
460 |
434 |
2464 |
|
353 |
14 |
B |
|
10 |
63 |
3059 |
29 |
2245 |
581 |
16051 |
|
734 |
319 |
celkem |
|
18 |
128 |
5823 |
51 |
2705 |
1015 |
18515 |
|
1087 |
333 |
V dosaženém zisku si BCC zachovaly loňskou úroveň (podíl 96%) a GC byly jako celek opět ziskové.